Onnodig verlies Panningen in Hegelsom

De zon scheen uitbundig op sportpark Wienus in Hegelsom. Ondanks het uitstekende fietsweer was er volop publieke belangstelling voor de voetbalwedstrijd tussen Hegelsom en Panningen. De nederlaag tegen HVV uit Helmond van vorige week was verwerkt; HVV wordt immers gezien als titelkandidaat. Het motto voor Panningen is handhaven. En daar zag het in eerste instantie ook naar uit; vooral in de eerste helft en ook tegen het einde van de wedstrijd was Panningen de betere ploeg.

In de 4e minuut begaat Hegelsom verdediger Guido Kauffeld een vervelende overtreding en ontvangt daarvoor een gele kaart. De toegekende vrije trap van Nick Wilmer op 20 meter van het Hegelsomse doel gaat over. Zoals gezegd is Panningen de betere ploeg, maar doelpunten voor de groenwitten blijven vooralsnog uit. Anders is dat aan Hegelsomse kant; In de 19e minuut rondt Denny Bongers de eerste echte Hegelsomse aanval succesvol af en brengt de stand op 1-0. 5 Minuten later zet Ramon Sijben goed door na een prima pass van Nick Wilmer en trekt de stand gelijk : 1-1.

Na rust is de eerste kans voor Hegelsom-verdediger Bram Cox. Even later moet hij het veld verlaten na een ongelukkige botsing met Matijs Heesen. Panningen-trainer brengt met Robin van Osch in plaats van verdediger Jeroen Beeks een extra aanvaller in het veld. En de pijlsnelle vleugelaanvaller zou voor constant gevaar zorgen. In de 66e minuut brengt de Panningen trainer met Ayoub Amhaouch en Jordi Kirkels 2 verse aanvallers in het veld. En Panningen voert de druk op het Hegelsomse doel op. Maar het doelpunt valt, zoals zo vaak in het voetbal, aan de andere kant. Denny Bongers scoort zijn 2e doelpunt en daarmee 2-1 en kroont zich daarmee tot matchwinner. Er ontstaan nog diverse kansen voor de groenwitten, maar de echte scherpte voor het doel ontbreekt. Dissonant voor Hegelsom is de 2e gele en daarmee rode kaart voor Guido Kauffeld. Hegelsom houdt stand en voegt 3 kostbare punten toe aan haar totaal. En Panningen leidt, gezien de veldverhoudingen, een onnodige nederlaag.

Panningen gaat volgende week op bezoek bij titelkandidaat Blerick.