Nederlaag Panningen

Panningen nam het, in de eerste wedstrijd van de competitie, op tegen HVV uit Helmond.  De gasten uit Helmond waren, net als de thuisploeg, kampioen geworden in de vierde klasse en gepromoveerd naar de derde klasse. Deze kennismaking met de derde klasse liep uit op een deceptie voor SV Panningen.

Direct na de het eerste fluitsignaal zette HVV druk op de groenwitte verdediging. De thuisploeg kwam steeds een stap te kort tegen de behendige spelers van de ploeg uit Helmond. In de eerste minuten moest Panningen goalie Jordi Nelissen zijn kunnen laten zien, hij hield met enkele sublieme reddingen Panningen op de been. Echter toen de scheidsrechter in de 10e minuut naar de stip wees, Remco Litjens vloerde zijn tegenstander binnen de beruchte lijnen, leek ook de keeper van Panningen te moeten capituleren. Leek, want Keeper Jordi Nelissen ranselde, op werkelijk prachtige manier, de bal uit het doel en hield zijn doel schoon.

Panningen ontworstelde zich iets onder de druk uit en Youri van Hurk kopte op de lat uit strak genomen hoekschop van Bas Wilmer. En toen Ramon Sijben zijn snelheid gebruikte en alleen op de keeper af ging, gingen de handen bij de Panningen-aanhang al omhoog. Echter tot ontzetting van deze supporters ging de bal centimeters naast.

Na deze opleving van de thuisploeg, namen de gasten weer het initiatief over. Met name het centrale verdedigingsduo van HVV , Maikel Verkoelen en Metchel Schalks, waren heer en meester en wisten op voorhand ieder gevaar de bezweren. En met prachtige passes bereikten zij keer op keer hun snelle aanvallers. Panningen wist met kunst en vliegwerk doelpunten te voorkomen.  Maar acht minuten voor rust werd balverlies op het Pannings middenveld eenvoudig afgestraft en de gasten wisten de 0-1 te scoren.

Direct na de aftrap leed de thuisploeg wederom knullig balverlies en een minuut later hing de 0-2 in de touwen. De gifbeker voor rust was nog niet leeg, want weer twee minuten later was de stand 0-3. Een voorzet van links werd met een strakke kopbal tot doelpunt gepromoveerd.  De groenwitte verdediging zag bij alle drie de tegendoelpunten er niet goed uit. SV Panningen ging, murw gebeukt, met een 0-3 achterstand thee drinken.

Na rust kwam  Robin van Osch de Panningse aanval versterken in plaats van Ayoub Amhaouch. Echter Panningen kon geen vuist maken en HVV Helmond combineerde tot het strafschopgebied. Maar de verdediging van Panningen was beter bij de les en liet niets meer aanbranden. De wedstrijd bloedde dood, HVV Helmond was de betere ploeg en hield makkelijk stand. Terwijl Panningen niet bij machte was om aanvallend een vuist te maken.

Tot de 80e minuut. Robin van Osch sneed door de verdediging van de gasten en zijn voorzet werd door Nick Wilmer in het doel gekopt. En toen centrale verdediger Roy Cuppen zich posteerde in spits was het opeens alle hens aan dek  voor de gasten. Patrick Joosten kwam centimeters te kort toen hij vrij voor de keeper kwam. En Jordi Kirkels wist met zijn linkervoet de bal niet genoeg kracht te zetten om de doelman te verontrusten.

HVV Helmond wint verdiend door het betere veldspel en Panningen kwam simpelweg te kort om aanspraak te maken op de punten.