Panningen wint ruim in Kessel

Op sportpark de Roode Egge in Kessel stond de 3e wedstrijd van de 1e bekerronde op het programma. Panningen had verreweg de beste papieren, na 2 overwinningen op respectievelijk MVC ’19 en BEVO. Kessel won van MVC en verloor van BEVO; moest dus winnen van Panningen en ook nog met 6 doelpunten verschil om een ronde verder te komen. Een welhaast onmogelijke opgave; en dat zou ook blijken. Scheidsrechter was de heer E. Inci.

Meteen in de 1e minuut moet Panningen-doelman Jordi Nelissen vol aan de bak als hij een uiterst lastige terugspeelbal moet zien te pareren. Uiterst bekwaam verwerkt hij de moeilijke bal. De wedstrijd is nog geen 10 minuten oud als Remco Litjens de bal verovert op een Kesselse verdediger en Jordi Kirkels bedient. Die vindt de vrijstaande Dion Cuijpers, die prima afwerkt: 0-1. De Kesselse aanhang is furieus wanneer scheidrechter Inci het vermeende buitenspel wegwuift. Kessel doet in het veld niet onder voor Panningen, maar het krijgt in de eerste half uur geen echte kansen. Of het zou het lage harde schot van Rick Peeters moeten zijn, dat rakelings langs de Panningse paal scheert. Dan treft blessureleed de groenwitten uit Panningen. Achtereenvolgens Dion Cuijpers en Tom Wilmer moeten geblesseerd het veld verlaten. Ramon Sijben en Rowan van den Dungen komen hen vervangen. Remco Litjens doet in de 28e minuut wat hij zo vaak doet, scoren,  en brengt op aangeven van Ramon Sijben de stand op 0-2. Maar ook Kessel doet zich nu gelden en krijgt enkele kansen. Wessel van Nisselrooy, kleinzoon van oud Panningen-coryfee Theo van Nisselrooy, schiet vrij voor Panningen-doelman Jordi Nelissen over.

In de tweede helft laat Panningen zien, waarom ze kampioen zijn geworden in de 4e klas. Maar allereerst verkleint Kessel de achterstand naar 1-2, door een benutte strafschop van Rick Peeters. Een vrije trap 20 meter van het doel van Kessel brengt de beslissing. Remco Litjens heeft het gapende gat achter de Kesselse muur gezien en sprint in het gat. Hij raakt de bal en die hobbelt langs de verslagen Kesselse doelman in de goal: 1-3. De wedstrijd is gespeeld en voor de Panningse toeschouwers zijn er nog enkele schitterende acties. Ramon Sijben soleert over 40 meter door de Kesselse verdediging en scoort in de 70e minuut de 1-4. En het mooiste doelpunt moet nog komen. Ramon Sijben scoort ook 1-5 na een fraaie combinatie en enkele schitterende passeerbewegingen van Remco Litjens. Inmiddels hebben Bas Wilmer en Robin van Osch ook hun opwachting gemaakt en zijn ingevallen. Kessel schept zich ook nog enkele kansen, maar scoort verder niet.

En dus bekert Panningen verder. A.s. Zondag begint de competitie en start Panningen tegen HVV Helmond thuis op Panningen-Noord.