Panningen wint bekerderby in Beringe

Het prachtige multifunctionele sportpark Ons Buiten lag er schitterend bij, daar zou het zeker niet aan liggen vanmiddag in de bekerderby tussen Panningen en omnivereniging BEVO afd. voetbal. Het tropische weer met temperaturen boven de 30 graden zou het echter niet gemakkelijk maken voor beide elftallen. De publieke belangstelling was matig door de hoge temperaturen.

Panningen-trainer Naard Vaes hield in eerste instantie enkele sterkhouders op de bank. Beide elftallen trachtten er ondanks de lastige omstandigheden het beste van te maken. BEVO zou zeker in de eerste helft niet onderdoen voor promovendus Panningen, maar het schortte vooral in de afwerking bij BEVO,

We schrijven de 10e minuut als Dion Cuijpers namens Panningen de lat raakt, na een voorzet van Jordi Kirkels. Panningen heeft een licht veldoverwicht in het eerste half uur en krijgt enkele kansjes. Maar de alom aanwezige BEVO-spits Sam van Rijt zorgt voor constante dreiging. Het laatste kwartier van de eerste helft is BEVO zelfs de bovenliggende partij. Toch is het Panningen dat op voorsprong komt, Dion Cuijpers rondt een aanval perfect af en brengt de stand op 0-1.

In de tweede helft gaat de strijd gelijk op, maar zoals eerder vermeld schort het gewoonweg aan de afwerking bij BEVO. Bij Panningen niet, Remco Litjens stuurt met een schitterende pass  Ayoub Amhaouch weg in de 79e minuut en die passeert BEVO-doelman Cas van Lier zonder problemen: 0-2. De wedstrijd is gespeeld en de 0-3, na een foutje van de BEVO-verdediging, door Remco Litjens is voor de statistiek.

Panningen wint deze bekerderby en speelt a.s. zondag in en tegen Kessel. Een gelijkspel volstaat voor de een plek in de volgende bekerronde.