MVC’19 niet opgewassen tegen Panningen

Voor de toeschouwers was het de eerste echte wedstrijd na het zomerreces; de bekerwedstrijd tussen Panningen en MVC’19.
Zoals altijd na zo’n vakantie was Iedereen benieuwd hoe het vaandelelftal van Panningen er zou uitzien. Welnu, vanuit de eigen jeugd is Max Lenders doorgestroomd naar het eerste elftal. Remco Litjens, veelvuldig scorende spits uit Panningens verleden maakt opnieuw zijn opwachting in Panningen 1 en Auke Houben keert terug op het oude nest. Voorwaar geduchte versterkingen voor de selectie van trainer Naard Vaes.

Bij MVC ’19 daarentegen is sprake van uitdunning van de selectie, vanwege het stoppen van 7 basisspelers. En het verschil tussen beide elftallen was duidelijk merkbaar. Panningen kampioen geworden in de 4e klasse oogde scherper, feller en was gewoon sterker dan de ex 2e-klasser MVC’19. De wedstrijd werd gespeeld onder nagenoeg ideale omstandigheden; een prima veld en prachtig nazomerweer.

Panningen is in de eerste helft veel sterker dan MVC en het enige gevaarlijke moment voor het Panningendoel is als een als voorzet bedoeld schot, dat  buiten bereik van doelman Maarten Kessels op de Panningse lat valt. Anders is dat aan Maasbreese kant van het veld; de ene fraaie aanval na de andere rolt op het Maasbreese doel af en in de 22e minuut voorkomt de paal naast MVC-doelman Tim Peijnenburg een Panningse voorsprong. Remco Litjens schiet de terugkaatsende bal hard en hoog over en het gebaar is voor even geweken. Uitstel van  executie echter, 1 minuut later laat Nick Wilmer 1-0 aantekenen voor Panningen; een meer dan verdiende voorsprong. Panningen blijft de betere ploeg en Nick Wilmer raakt de lat met een fraai schot.Het duurt tot de 41e minuut dat Panningen  het veldoverwicht ook echt in de score tot uitdrukking laat komen, een inzet van Matijs Heesen brengt een Maasbreese verdediger dusdanig in het nauw, dat die in eigen doel schiet: 2-0.

Ook in de 2e helt is Panningen sterker. Tom Wulms mist een niet te missen kans en raakt de lat. Het is de inmiddels ingevallen Jordi Kirkels die de 3-0 op het scorebord brengt. Inmiddels is ook Auke Houben ingevallen en die laat sommige momenten zien waarom hij in de 1e klasse voetbalde. MVC’19 krijgt nog enkele kansjes, maar tot scoren komen de Maasbreese voorwaartsen niet.

En zo schrijft Panningen de eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen, waarin het gaat om het echie, op haar naam. A.s. zondag wacht BEVO uit Beringe voor de volgende confrontatie in de beker.