Panningen-Noord (deels) rookvrij

Met ingang van 1 september is sportpark Panningen-Noord rookvrij op de dagen en tijden dat de jeugd traint en wedstrijden speelt. De sportvereniging is een belangrijke omgeving in het leven van een kind. Buiten wordt vaak nog in het zicht van kinderen gerookt, zoals langs de lijn en voor de kantine.

Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders.
Een rookvrij sportterrein geeft kinderen het goede voorbeeld, beschermt kinderen tegen de verleiding om te gaan roken en voorkomt het schadelijke meeroken.

Roken en sport gaan niet samen!

SJO PEC’20 HEET EEN ROOKVRIJ TERREIN GEDURENDE DE VOLGENDE TIJDSTIPPEN:
MAANDAG T/M VRIJDAG 18.00 – 20.30 UUR
ZATERDAG VAN 8.00 – 17.00 UUR

Als u bezoekers op ons sportpark ziet roken tijdens de rookvrije uren:
• spreek mensen vriendelijk aan
• ga ervan uit dat mensen nog niet op de hoogte zijn dat de sportvereniging rookvrij is
• leg uit dat de vereniging de afspraak heeft om kinderen het goede voorbeeld te geven
• laat weten dat er op het parkeerterrein gerookt mag worden.

Op dit moment wordt er nog gewerkt aan duidelijkere uitingen van dit nieuwe rookbeleid, enkele posters hangen er reeds, maar dit wordt nog uitgebreid. Ook wordt er buiten de poort van het terrein nog gekeken voor een voorziening voor rokers.
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn stuur even een berichtje naar onze secretaris via secretaris@svpanningen.nl
Alvast bedankt voor uw medewerking, op weg naar een rookvrije generatie!