Eindstand seniorenklassementen

Met de laatste wedstrijd voor de veteranen afgelopen zaterdag kunnen we de eindbalans opmaken van het seizoen 2023-2024. De nacompetitie van Panningen 1 zal namelijk niet in de standen worden meegenomen (net als de bekerwedstrijden in het begin van het seizoen). Dit seizoen heeft voor de eerste keer ook het zaalvoetbalteam van SV Panningen meegedraaid in de klassementen van Team vh Jaar en Verdediging vh Jaar. Verder uiteraard opvallend dat Panningen 6 het seizoen niet heeft afgemaakt. De gespeelde wedstrijden en ook doelpunten van P6 zijn wel meegenomen in de klassementen. De eindbalans wat betreft doelsaldo voor de veldteams (incl. P6) is helaas negatief: 286 doelpunten voor en 390 tegen. Wat betreft tegendoelpunten heeft Panningen 5 het record te pakken: 111 tegendoelpunten in 22 wedstrijden. Ook de grootste nederlaag was voor P5: 0-12 tegen Neerkandia 2. De grootste overwinningen op het veld waren voor P3 en de Veteranen, die allebei een 7-0 wisten te noteren. In de zaal vielen de doelpunten ook als rijpe appels van de boom, met als meest doelpuntrijke wedstrijd een 2-14 overwinning op Coronaas 10.

En als laatste moeten natuurlijk alle credits van dit seizoen naar Panningen 4. In een bloedstollende strijd wisten zij zich uiteindelijk als kampioen te kronen. Dit kampioenschap krijgt op de eerste plaats extra glans omdat het bereikt is zonder een nederlaag, maar als tweede ook omdat ze voor altijd de boeken in zullen gaan als de laatste seniorenkampioen van SV Panningen!

Team van het Jaar:
In deze categorie gaat de overwinning naar Panningen Zaal. De eerste keer dat ze meedoen in het klassement grijpen ze meteen de overwinning. Al moet gezegd worden dat het een spannende strijd was met P4. De zaalvoetballers hebben een prima seizoen gedraaid en dat zeer verdienstelijk afgesloten met een 3de plaats.

Verdediging van het Jaar:
In deze categorie was het lange tijd stuivertje wisselen tussen Panningen 4 en de Veteranen, maar uiteindelijk een afgetekende overwinning voor Panningen 4. De slechts 30 doelpunten die ze tegen hebben gekregen hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het kampioenschap. Complimenten dus niet alleen aan de verdediging, maar zeker ook de keeper van P4.

Topscorers:
Ook de topscorer van SV Panningen komt uit het kampioensteam P4: Tijs Beerkens is met 16 doelpunten de winnaar van dit klassement. Twee van deze doelpunten maakte hij trouwens in P6, maar zelfs zonder deze doelpunten had hij zich als topscorer mogen kronen. Ook de nummer 2 Remon Omsels is van Panningen 4. Met 13 doelpunten voor hem een zeer verdienstelijke runner-up positie. De gedeelde 3de plaats gaat naar Joey Bodde, Niels van Kuijk, Abdi Ali en Timo Lijssen, allemaal met 9 doelpunten.

Bekijk alle klassementen nog eens rustig op deze pagina.
Geniet van de zomerstop en tot volgend seizoen met de klassementen van PEC ’20!