Panningen start de nacompetitiereeks met een overtuigende zege op IVO uit Velden

Beide trainers stuurden hun team met aanvallende intenties het veld in. Bij de thuisploeg waren enkele stekhouders afwezig. Youri v.d. Hurk was geblesseerd en Bas Wilmer, de laatste weken uitstekend in vorm, was ziek. De eerste helft was Panningen de iets betere ploeg, in de tweede helft waren de groenwitten veruit de bovenliggende partij en de einduitslag van 4-0 had nog veel hoger kunnen uitvallen.

Panningen begon fel aan de wedstrijd en drong IVO terug. Een schot van Tom Wilmer in de 7e minuut had een beter lot verdiend. En na een kwartier gingen de handen in de lucht van de Panningen aanhang. Maar er werd te vroeg gejuicht, het schot van Nick Wilmer stuiterde via de onderkant van de lat weer het veld in. De gasten uit Velden konden alleen gevaar stichten via enkele corners, met name Levi Fransen wist met zijn lengte de groenwitte verdediging onder druk te zetten.

Panningen bleef de aanval zoeken, met name Ayoub Amhaouch en Dion Vogelsangs waren een plaag voor de verdedigers van IVO. Ze konden ettelijke malen alleen gestopt worden met een overtreding.

In het laatste kwartier kwamen de gasten wat vaker voor het doel van Jordy Nelissen.  Een tien minuten voor het einde wist de Panningen goalie, met een reflex, een schot van een IVO aanvaller nog net tot corner verwerken. Ondanks de aanvallende intenties van de thuisploeg in de laatste minuten van de eerste helft, bleef het 0-0 tot de rust.

Na de thee maakte Robin van Och zijn opwachting bij SV Panningen. En ook na rust zochten de groenwitten direct de aanval. En diverse malen wist de keeper van de gasten nog redding te brengen. Maar ook IVO liet zich niet onbetuigd. Na tien minuten in de tweede helft kreeg IVO een uitgelezen mogelijkheid om te scoren. Maar Jordy Nelissen toonde zijn keeperskwaliteiten en hield Panningen op de been.

En toen enkele minuten later Robin van Osch een hoge bal prachtig onder controle bracht en van 16 meter met een volley de 1-0 liet aantekenen, leek er geen vuiltje meer aan de lucht. De verdedigers van IVO snakten naar adem, want enkele minuten later sneed Dion Vogelsangs door de vijandelijke verdediging en legde de bal panklaar voor Ayoub Amhaouch die de 2-0 liet aantekenen. De gifbeker was niet helemaal leeg voor de gasten uit Velden. In minuut 71 was Dion Vogelsangs weer zijn tegenstander de snel af en nu was het Robin van Osch die de pass mocht ontvangen en de 3-0 scoorde.

Hierna was het “gallery play”  van SV Panningen. Dion Vogelsangs bekroonde zijn goede spel nog met een doelpunt. Maar dit was voor de statistiek.

Panningen wint met 4-0 en neemt de eerste horde in de nacompetitie op overtuigende wijze. Aanstaande zondag de tweede horde. Uit tegen Maarheeze. En het moge duidelijk zijn, ook dit is een alles of niets wedstrijd.