Nacompetitie voor Panningen

Voor Panningen was het de zoveelste finale, deze laatste wedstrijd van het reguliere seizoen. De groenwitten konden nog rechtstreeks degraderen, nacompetitie halen of zich ook nog veilig spelen . Voor DSV, “De Snel Voeters”, uit Sint Anthonis, stond niets meer op het spel, zij waren veilig. De weersomstandigheden waren bijkans ideaal, een temperatuur van rond de 20 graden, het was droog en nauwelijks wind.

Meteen na het beginsignaal stormen de Panningen-aanvallers naar voren om “hoog druk te zetten”. Maar de technisch begaafde Brabanders voetballen gemakkelijk onder die druk uit en komen steeds gevaarlijker opduiken voor het doel van Panningen-goalie Jordy Nelissen. Panningen kan zich het eerste half uur nog geen kansen scheppen. Anders is dat bij DSV. Nadat in de 10e minuut een doelpunt wegens buitenspel wordt afgekeurd, is het Bram Deenen, die namens DSV, vanuit een standaardsituatie de 0-1 binnenkopt. DSV is absoluut de bovenliggende ploeg in het eerste half uur, en Jordy Nelissen moet diverse malen handelend optreden. De meeste Panningen-aanhangers zien de bui al weer hangen. Maar toch, af en toe duiken groen-witte aanvallers gevaarlijk op voor het DSV-doel. Zo ook in de 35e minuut, als Dion Vogelsangs in allerlaatste instantie wordt gestuit door de DSV-doelman. En Nick Wilmer ook net niet kan scoren na een leep passje van broer Bas. Panningen haalt de rust met een 0-1 achterstand en moet vrezen voor het ergste.

In de tweede helft knokken de groen-witten zich gewoon helemaal terug in de wedstrijd. Een inzet van Jordi Kirkels wordt van de lijn gehaald, de DSV-doelman is dan al lang gepasseerd. Dion Vogelsangs scoort vanuit buitenspelpositie in de 52e minuut en het blijft dus 0-1. En dan in de 57e minuut, de inmiddels gebruikelijke wissel van scheidend trainer Naard Vaes. Met Robin van Osch, Youri van den Hurk en Tom Wilmer komen drie verse krachten in het veld. Voor Youri van den Hurk is het optreden van korte duur, vijf minuten na zijn invalbeurt moet hij het veld geblesseerd weer verlaten. Good old Remco Litjens vervangt de Panningen-captain, die na dit seizoen lager gaat voetballen. Panningen wordt sterker en in de 69e minuut kent de goed leidende scheidsrechter Wessel Timmers een vrije trap toe aan Panningen op een meter of twintig van het DSV-doel. Bas Wilmer plaats zich achter de bal en schiet hard en laag in. Robin van Osch promoveert dit schot tot doelpunt en de stand is gelijk: 1-1. Max Lenders komt in het veld, regelmatig moet de DSV-doelman nu zijn kunnen tonen en zijn reactie op de inzet van Robin van Osch in de 84e minuut voorkomt dat Panningen er met de drie punten vandoor gaat.  Het blijft gewoon 1-1;  daar moeten beide partijen tevreden mee zijn.

Het betekent voor Panningen deelname aan de nacompetitie om een plek volgend seizoen in de 3e klasse en in elk geval één, en wellicht twee of drie bonuswedstrijden voor de scheidende trainer Naard Vaes en voor de spelers die besloten hebben volgend seizoen te stoppen of lager te gaan voetballen. Het Veldense IVO wordt de eerste tegenstander in de nacompetitie.