Panningen lijdt nederlaag in het Ven

Er valt weinig te vertellen over de belangrijke wedstrijd van Panningen tegen een van de concurrenten in de degradatiestrijd, FCV uit Venlo. Weinig, althans vanuit Pannings perspectief. Want welgeteld één enkele kans wisten de groenwitten te creëren, tegen een veel feller FCV. En dat gebeurde pas in de 53e minuut, toen de wedstrijd eigenlijk al beslist was.

Het was broeierig warm in het Ven, maar of dat de groenwitten parten speelde?  Ook viel bij enkele cruciale beslissingen van scheidsrechter Bouders het kwartje precies de verkeerde kant op. Maar de overwinning van FCV was uiteindelijk dik verdiend.

FCV begint sterk en is meteen in de 1e minuut al gevaarlijk. In de 10e minuut schiet Jordy Kusters buiten bereik van Panningen-doelmand Jordy Nelissen op de paal, na uiterst matig uitverdedigen van Panningen. In de 25e minuut is het dan toch raak voor de Venlose nummer 10; scheidsrechter Bouders corrigeert het vlagsignaal van zijn assistent en Jordy Kusters brengt de 1-0 op het scorebord.  FCV blijft gevaarlijk en het is wachten op de 2-0. En die komt er ook, in de 46e minuut is het weer Jordy kusters die de Venlose voorsprong uitbreidt naar 2-0.

Wie gedacht had dat de groenwitten de mouwen zouden opstropen, kwam bedrogen uit. FCV bleef gewoonweg de bovenliggende ploeg. Zelfs de inbreng van supersub Robin van Osch bracht weinig soelaas. En dan in de 53e minuut de enige echte kans voor onze groenwitten. Een voorzet van Tom Wilmer vanaf rechts wordt ternauwernood gemist door Robin van Osch. En bij die mogelijkheid zou het blijven. Ook de inbreng van Max Lenders, Rowan van den Dungen en Jordi Kirkels kan de wedstrijd niet kantelen. De 3-0 van Thijn Alberts namens FCV is voor de statistieken.

Panningen likt zijn wonden en het is zaak om de accu weer op te laden voor de volgende finale a.s. zondag tegen DSV uit Sint Anthonis. Panningen is nog steeds niet gevrijwaard van directe degradatie, zowel Melderslo als SV United staan op 2 punten.