Panningen laat de punten liggen tegen MVC

Op het programma stond het degradatieduel Panningen tegen MVC’19 uit Maasbree. Voor de Maasbreenaren was het een van de laatste kansen om nog mee te doen in de strijd tegen degradatie. Voor Panningen was het een uitgelezen kans om aansluiting te vinden met de middenmoot van de 3e klasse C en zo een nacompetitieplek te ontlopen. De belangen waren dus duidelijk. Panningen start zonder sterkhouders Roy Cuppen en Youri van den Hurk. Ook Ayoub Amhaouch is niet van de partij. Daarom speelt Matijs Heesen in het centrum ven de verdediging en staat Robin van Osch in de basis.

De eerste 15 minuten zijn voor MVC ‘19. De roodwitten forceren een tweetal corners en in de 8e minuut doet zich de eerste echt grote kans voor MVC voor. Panningen-doelman Jordy Nelissen redt echter bekwaam en doet dat ook nog een keer in de 12e minuut. Beide reddingen zijn cruciaal om zijn ploeg in de wedstrijd te houden. Geleidelijk trekt Panningen het initiatief naar zich toe en een prima pass van Jeroen Beeks op Nick Wilmer brengt de Panningse middenvelder vrij voor MVC-doelman Tim Peijnenburg. Met een bekeken lob schiet Nick Panningen naar een 1-0 voorsprong. Panningen blijft nu dominant en Dion Cuijpers kopt een uitstekende voorzet van Robin van Osch in de 28e minuut binnen: 2-0. De Maasbreenaren doen nog wat terug, maar keeper Jordy Nelissen verricht zijn 3e cruciale redding en de ruststand is 2-0 voor Panningen, geen vuiltje aan de lucht dus voor de groenwitten. Maar hoe anders zou het lopen.

Meteen na rust brengt Daan Peeters de achterstand van MVC terug naar 2-1. Nog steeds geen vuiltje aan de lucht voor Panningen, alhoewel het geloof langzaam terugkeert bij MVC. Dion Cuijpers krijgt een reuzenkans om de wedstrijd definitief te beslissen, maar zijn inzet gaat voorlangs. Bas Wilmer schiet in de 50e minuut op de paal na een fraaie solo door de Maasbreese verdediging. Nog steeds geen vuiltje aan de lucht voor Panningen, alhoewel…. Auke Houben komt in het veld en de verwachtingen bij de Kepèlse supporters zijn hoog, wellicht wat te hoog, gespannen. Auke is een absolute versterking voor Panningens middenveld, maar heeft te maken met langdurig blessureleed. Een ongelukkige terugspeelbal van een Panningen-speler stelt Mike Peeters in de 70e minuut in staat de 2-2 op het scorebord te zetten. De inzet wordt in eerste instantie nog door Jordy Nelissen gekeerd, maar de rebound is hem dan toch te machtig. MVC is terug in de wedstrijd. Echter niet voor lang, want nauwelijks 3 minuten later snijdt Ramon Sijben op volle snelheid door de Maasbreese verdediging en wordt onrechtmatig gestuit. De toegewezen strafschop, toegewezen door de uitstekend leidende scheidsrechter Yannick Bos, wordt benut door Jordi Kirkels. Wedstrijd beslist, zou je zeggen. Maar nadat dezelfde Jordi Kirkels een schot voor open doel over ziet gaan en daarmee verzuimt de wedstrijd echt in het slot te gooien, brengt MVC in de 86e minuut de stand op 3-3. Invaller Timo van Horck tekent voor de gelijkmaker. En de gifbeker moet helemaal leeg. In de 95e minuut krijgt MVC’19 een penalty toegewezen wegens hands in het strafschopgebied. Jordy Nelissen zit nog aan de bal maar kan het schot van Yannick Muijsenberg niet helemaal keren: 3-4. En zo wint MVC dit cruciale degradatieduel en pakt daarmee een laatste strohalm.

Doordat de concurrenten om de degradatieplaatsen punten pakken moet Panningen weer vol aan de bak in de strijd om lijfsbehoud in 3C. A.s. zondag weer een cruciaal duel tegen en in Melderslo.