Panningen verliest in Stiphout

Het vaandelteam van Panningen trad aan tegen Stiphout Vooruit, na de doordeweekse winst op FCV koploper in de 3e klasse C. Stiphout is sinds de annexatie een stadsdeel van Helmond. Het schitterende sportpark Molenven telt maar liefst 3 (zegge drie) kunstgrasvelden. Stiphout Vooruit telt zo’n 650 leden. Het was ideaal voetbalweer, niet te warm. Spelbepaler bij Stiphout Vooruit was Luuk de Vries, zoon van oud Panningen-coryfee Pieter de Vries. Panningen startte zonder de nog geblesseerde Youri van den Hurk en zonder Robin van Osch en Auke Houben in de basis. De twee laatsten zouden na rust hun opwachting maken.

Panningen houdt in het eerste kwartier nog redelijk gelijke tred met Stiphout, forceert zelfs een corner na een actie van Jordi Kirkels in de 3e minuut. Maar voorlopig zal dat de laatste keer zijn dat de Stiphout-doelman in actie moet komen. De rood-wit-blauwen uit Stiphout trekken het initiatief naar zich toe en de openingstreffer kan niet uitblijven. Een van richting veranderd schot in de 16e minuut lijkt Stiphout op voorsprong te brengen, maar na wat geharrewar voor het doel van Panningen is het nog steeds 0-0. Uitstel van executie echter, want Luuk de Vries schiet in de 20e minuut Stiphout naar een 1-0 voorsprong. Stiphout blijft de betere ploeg en Panningens lichtgewicht voorhoede kan geen potten breken tegen de sterke Helmondse verdedigers. Het is een kwestie van tijd totdat Stiphout de voorsprong uitbouwt en dat gebeurt ook in de 45e minuut door Damian Donkers, 2-0 is ook de ruststand.

Na rust komen Auke Houden, Robin van Osch en Ramon Sijben in het veld en Panningen doet bij vlagen iets terug. Met name de duelkracht en de snelheid van Robin van Osch en de technische vaardigheden van Auke Houben maken dat Panningen af en toe gevaarlijk wordt. En dat resulteert in de 55e minuut in een strafschop voor Panningen wegens een handsbal binnen het strafschopgebied. Ramon Sijben benut de pingel feilloos en Panningen komt zowaar terug tot 2-1. Stiphout blijft toch wel de bovenliggende ploeg en Lex Molenaar brengt in de 68e minuut de stand op 3-1. Panningen duikt nog wel af en toe gevaarlijk op voor het vijandelijke doel, met name Robin van Osch in de 72e en Auke Houben in de 84e minuut komen nog in kansrijke positie. Maar de stand blijft gewoon 3-1 en Stiphout Vooruit houdt de verdiende punten in eigen huis.

Panningen blijft op een 10e plek in 3c, een nacompetitieplaats. A.s. zondag wacht de thuiswedstrijd tegen concurrent MVC in Maasbree; weer een cruciale wedstrijd in de strijd om lijfsbehoud in de 3e klasse.