Panningen – Blerick: de jongens tegen de mannen

Panningen trad aan tegen SV Blerick, titelkandidaat in de 3e klasse c. Onder een stralend voorjaarszonnetje was sportpark Panningen-Noord, voorlopige thuishaven voor de toekomstige fusievereniging PEC’20, plaats van handeling. Beide verenigingen hebben in het verleden in de top van het amateurvoetbal gespeeld; restjes van die grandeur zijn nog steeds aanwezig. Youri van den Hurk, uitblinker de laatste wedstrijden, was  nog geblesseerd en doelman Jordy Nelissen was niet inzetbaar omdat hij vader was geworden. Geduchte aderlatingen voor Panningen dus. En dat zou, met name in de eerste helft ook blijken. Panningen had helemaal niets in te brengen en de lichtgewicht voorhoede van de groenwitten, met Robin van Osch dit keer in de basis, kon geen enkele pot breken in die eerste helft. Vandaar dat trainer Naard Vaes repte over “De jongens tegen de mannen”.  In de tweede helft maakte Panningen er toch nog een wedstrijd van en kwam terug tot 1-2, om uiteindelijk met 1-3 te verliezen. . De Venlose slogan “venloverbroedert” is overigens prima op deze wedstrijd van toepassing: scheidsrechter Charles Kezer trok geen enkele kaart en had de hele wedstrijd een makkie.

De eerste grote kans voor SV Blerick doet zich voor in de 2e minuut als Tim Rohwer een hoekschop naast kopt. Nauwelijks 3 minuten later weer een mogelijkheid voor de zwartwitten uit Blerick, maar uit de ontstane scrimmage wordt niet gescoord. In de 8e minuut ontstaat uit een Panningse aanval zowaar een kans voor Robin van Osch; het zal voorlopig de laatste keer zijn in deze helft, dat Panningen op de Blerickse helft verschijnt.  Het is een kwestie van tijd, tot Blerick scoort en het gebeurt dan ook in de 17e minuut: Marijn den Hartigh scoort de 0-1. Daarna ebt het Blerickse offensief enigszins weg, maar in de 39e minuut is het weer raak en weer is het Marijn den Hartigh die profiteert: 0-2. En dat is ook meteen de ruststand.

Na rust brengt Panningen-trainer Naard Vaes na een tiental minuten Ayoub Amhaouch en Ramon Sijben in. Maar nog steeds is Blerick-spits Michal Kolodziejski in zijn eentje zwaarder dan de complete Panningse voorhoede.  En toch wordt het een wedstrijd. In de 61e minuut mag Panningen zelfs een corner, hun eerste deze wedstrijd, nemen. Steeds vaker duikt Panningen nu op voor het Blerickse doel  en in de 77e minuut is het zover, Robin van Osch scoort de “anschlusstreffer” : 1-2. Maar het antwoord van  Blerick laat niet lang op zich wachten en Dennis Meho herstelt de marge een minuut later: 1-3.  Een kwartier voor tijd maakt Auke Houben na lang blessureleed zijn opwachting en meteen werd duidelijk, dat dat voor Panningen een aanzienlijke versterking is. Alleen aan de stand verandert niets meer en Blerick gaat met de punten terug naar sportpark Soarbrook.

Panningen staat weer op een 10e plek in 3C en dat is een nacompetitieplek. A.s. zondag gaat Panningen op bezoek bij Stiphout Vooruit, nr. 2 in 3C en titelkandidaat.