Panningen pakt kostbare punten in Sint Anthonis

De echte kenners, en dat zijn er nogal wat in Panningen, hadden het na een minuut of tien al gezien: dat wordt buffelen tegen dit technisch superieure DSV. En zo zou het ook zijn. Het veld was erbarmelijk en nauwelijks bespeelbaar op deze koude dinsdagavond op sportpark de Laan in Sint Anthonis / Ledeacker. DSV, afkorting voor De Snel Voeters, een vereniging van 550 leden in een dorp van zo’n 4.200 inwoners. En voetballen konden ze wel, de groenwitten uit Sint Anthonis. De groenwitten uit Panningen, in het zwart vanavond, konden daar vooralsnog alleen werklust en teamspirit tegenover stellen, kortom buffelen. En dat bleek uiteindelijk afdoende te zijn. Robin van Osch was verhinderd en Jeroen Beeks geschorst. Youri van den Hurk zou centraal in de verdediging de honneurs waarnemen. En net zoals afgelopen zondag tegen Hegelsom zou hij dat uitstekend doen, totdat vlak na rust een botsing met doelman Jordy Nelissen hem fataal werd.

De allereerste kans in de wedstrijd is voor DSV; Panningen kan daar helemaal niets tegenover stellen. Totdat in de 15e minuut Bas Wilmer een vrije trap mag nemen, net buiten het strafschopgebied van DSV. En dat Bas over een uitstekende trap beschikt wisten de kenners wel, maar deze vrije trap was een verrassing. Buiten bereik van de DSV-doelman slaat de bal tegen het net en tegen alle verhoudingen in leidt Panningen met 0-1.  Geen probleem voor de groenwitten uit Sint Anthonis, die breien dat wel even recht. 20e Minuut, bal op de paal voor DSV. 25e minuut, reuzenkans voor DSV. Tot overmaat van ramp valt Tom Wulms in de 32e minuut uit en verkast Tom Wilmer van het middenveld naar rechtsachter. Patrick Joosten valt in en gaat de plek op het middenveld innemen. Maar de gelijkmaker blijft uit en Panningen blijft fier overeind. En zo wordt het rust.

De Panningse aanhang wil in de rust nog een kaarsje aansteken bij de Heilige Antonius voor een goede afloop, en luttele seconden na rust verhoort Antonius-Abt de smeekbeden: een actie van Dion Cuijpers resulteert in een eigen doelpunt van DSV. Panningen leidt met 0-2. De euforie slaat alras om in lichte paniek als Youri van den Hurk na een botsing met Jordy Nelissen kreunend blijft liggen. Na 8 minuten kan hij met hulp weer overeind krabbelen. Gelukkig lijkt de schade achteraf mee te vallen. Hoe dan ook verder spelen zit er niet in en Matijs Heesen verhuist van linksachter naar het centrum van de verdediging. Rowan van de Dungen valt in als linksachter.  Aanval op aanval rolt nu af op het Panningendoel en in de 67e minuut is het dan toch raak: DSV scoort 1-2. Nu is het een kwestie van tijd voordat DSV Panningen de genadeslag toedient. Aan Panningen-zijde wordt gewerkt en gebuffeld. En wat iedereen verwacht, gebeurt niet. Panningen-trainer Naard Vaes brengt met Ramon Sijben en Ayoub Amhaough twee verse aanvallers in het veld. Samen met  de ervaren Remco Litjens zorgen zij regelmatig voor verlichting als de druk op achterhoede te groot wordt. Maar Panningen blijft overeind en neemt drie kostbare punten mee naar huis.

Een voorlopig veilige 9e plaats op de ranglijst in 3C is het resultaat. Immers de nummers 13 en 14 degraderen rechtstreeks en 10, 11 en 12 spelen nacompetitie. Met de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat Blerick en de uitwedstrijd tegen koploper Stiphout Vooruit voor de boeg een goede uitgangspositie.