Panningen pakt kostbare punten in de thuiswedstrijd tegen Hegelsom

Het was een wedstrijd op de scherpst van de snede, drie rode kaarten, diverse gele kaarten en twee penalty’s.  Maar het werd nooit een onvriendelijke pot. Uiteindelijk was Panningen de betere ploeg en wist verdiend de drie punten bij te schrijven.

In de eerste minuut werd de toon gezet, in een fel duel kreeg Roy Cuppen een gele kaart van scheidsrechter Rutten. De thuisploeg kwam goed uit de startblokken. En al in de 7e minuut wisten de groen-witten te scoren. Nick Wilmer stuurde Dion Cuypers op de rechtervleugel weg en alleen voor de keeper legde hij de bal breed op Remco Litjens die beheerst de 1-0 scoorde.

Hegelsom rechtte de rug, maar wist niet enig gevaar te stichten.  Panningen stond goed en hield de gasten ver van het doel. Er ontstond een middenveldduel met weinig kansen over en weer. In de 23e minuut moest verdediger Roy Cuppen geblesseerd het veld verlaten. Een aderlating voor Panningen maar zijn vervanger Youri v.d. Hurk speelde een puike partij.

Na een half uur kwam Hegelsom gevaarlijk opzetten. Maar keeper Jordi Nelissen redde bekwaam toen een Hegelsom aanvaller voor hem op dook. In het laatste kwartier van de eerste helft wist Panningen weer het initiatief naar zich toe te trekken, en creëerde enkele zeer goede kansen. Maar de thuisploeg wist niet te scoren. De thee werd gedronken met een 1-0 voorsprong voor Panningen.

Na rust was het Panningen wat de klok sloeg. Bas Wilmer wist, alleen voor de keeper, niet doel te treffen en ook Jeroen Beeks miste een opgelegde kans. Enkele minuten later ontving dezelfde Jeroen Beeks zijn tweede geel kaart en moest het veld verlaten. Hij  bracht een tegenstander ten val. Nu was het alle hens aan dek voor Panningen. Hegelsom gooide alles op de aanval, maar de thuisploeg bleef ook in ondertal makkelijk overeind.

Panningen benutte de ruimte die ontstond en Robin van Osch was dicht bij de 2-0. En toen Ayoub Amhaouch in de zestien van achteren werd neergehaald, kreeg Panningen een strafschop en de Hegelsom verdediger direct rood. Matijs Heesen benutte koelbloedig de penalty en met nog een half uur op de teller leek de strijd beslecht. Niets was minder waar. Hegelsom gaf zich niet gewonnen en met de moed der wanhoop zochten ze de aanval. En een kwartier voor einde wisten ze te scoren uit een corner. Weliswaar een doelpunt waar een luchtje aan hing, keeper Jordi Nelissen werd zwaar gehinderd in het vijf metergebied, maar de scheidsrechter zag er geen overtreding in.

De gasten gooiden alles op de aanval maar de Panningen verdediging gaf geen krimp. En toen Robin van Osch met een droge knal de stand op 3-1 bracht leek het pleit beslecht. Zeker toen enkele minuten voor het einde de Hegelsom goalie ook de rode kaart kreeg, Ramon Sijben werd liggend op volle snelheid, getorpedeerd door deze keeper.

De wedstrijd was gespeeld, de thuisploeg wist nog in de allerlaatste minuut nog een strafschop te missen. Remon Sijben wist niet doel te treffen. Panningen was de bovenliggende partij en won verdiend met 3-1. Maar moest wel tot het uiterste gaan.