Opluchting in Panningen na overwinning op FCV

Zelfs de eigen supporters gaven in de rust geen cent voor een overwinning van Panningen op middenmoter FCV. Immers, er was maar één ploeg die voetbalde, en dat was FCV uit Venlo. Maar hoe anders was dat in de tweede helft. De groenwitten knokten zich terug in de wedstrijd en zetten een formidabele teamprestatie neer met als resultaat de 2-0 overwinning en een stijging van de 13e naar de 10e plek op de ranglijst van 3c.

De wedstrijd werd op Panningen-Noord gespeeld onder een prachtig voorjaarszonnetje. De wedstrijd stond onder leiding van de 20-jarige scheidsrechter Snijders uit Helmond. Onopvallend en met de rust van een ervaren arbiter leidde hij de wedstrijd feilloos in goede banen.

De eerste 10 minuten houdt Panningen nog gelijke tred met de Venlonaren; we noteren zelfs een groen-witte aanval in de 4e minuut. Maar FCV neemt het heft in handen, veelal door impulsen van de handige Collin Smith. Zo ook in de 16e minuut, als een voorzet van dezelfde Collin Smith resulteert in een corner die eindigt met een Venlose kopbal op de paal. Het enige dat Panningen kan doen is counteren en dat gebeurt dan ook in de 20e minuut via Jordi Kirkels. Hij zet gevaarlijk voor op Dion Cuijpers; die mist ternauwernood. FCV forceert een aantal corners, maar de echt grote kansen zijn op de vingers van een enkele hand te tellen.

Na rust maakt supersub Robin van Osch zijn opwachting. En de snelle vleugelspits laat zich meteen gelden. In de 46e minuut strandt hij zelf nog op de FCV-doelman. In de 52e minuut levert hij een perfecte voorzet af op Dion Cuijpers en in de 54e minuut volgt een dito assist op Roy Cuppen. Succes blijft echter vooralsnog uit.  De technische staf van Panningen, enigszins gehandicapt door het ontbreken van teammanager Peter Nelissen, acht in de 57e minuut de tijd rijp om de beslissing te forceren en brengt Remco Litjens in het veld. En bijna lukt het plan, maar Remco kan de voorzet van “VeO” in de 59e minuut net niet verzilveren. Ondertussen ook nog een kans voor FCV, maar ook Yusuf Güngör stuit op Panningen-doelman Jordy Nelissen. In de 71e minuut valt de beslissing: Bas Wilmer treedt aan voor een vrije trap op een meter of 25 van het doel en raakt de lat. Broer Nick schiet de rebound binnen en scoort de bevrijdende 1-0.  De brede reservebank van Panningen betaalt zich nu uit; trainer Naard Vaes brengt met Tom Wilmer en Patrick Joosten 2 verse krachten. Het wanhoopsoffensief van FCV levert weinig anders op dan enkele corners en de definitieve beslissing valt als Remco Litjens de 2-0 binnentikt.

Al wat Panningen heet haalt opgelucht adem en 3 kostbare punten in de race tegen de continuering van het 3e-klasserschap worden bijgeschreven. Volgende week speelt Panningen uit tegen HVV Helmond.