Helden winnaar in bekerclash met Panningen

Helden heeft afgelopen zaterdag de bekerwedstrijd tegen Panningen met 5-2 gewonnen. Nadat het in de eerste helft een walk-over voor de thuisploeg leek te worden, maakten beide ploegen er in de tweede helft een echte bekerstrijd van, zoals die ook hoort te zijn.

In de eerste helft dus een veel sterker Helden, dat het balbezit opeiste en ook meer gevaar stichtte voor de goal van Panningen. Dit resulteerde al tot meerdere corners en vrije trappen. De keeper van Panningen, Jordy Nelissen,  stond goed op zijn post, want hij wist de inzet van Helden steeds te keren. Na 20 minuten spelen heeft ook Panningen haar eerste corner, die verder weinig oplevert.

In de 24e minuut is het voor Helden wel raak. Rob vd Sterren weet een corner bal te verzilveren door een doorgeschoten bal van dichtbij raak te schieten. En Helden gaat door met aanvallen en een kwartier later wordt dat beloond met een uitgespeeld doelpunt. Het is Ruben Hermans met de voorzet op maat en de niet te missen kans voor Bas Wijnands op de 2-0. En nog is de honger aan Heldense kant niet gestild. Gilian de Bruin tekent nog voor de rust voor de 3-0 met een prachtige bal in de rechterbovenhoek.

De wedstrijd lijkt daarmee beslist. Lijkt, want in de 2e helft een heel ander Panningen. Vanaf minuut 1 zitten ze fel op de bal en direct is het raak wanneer Helden de bal niet goed weg krijgt is de rebound voor Panningen met een mooi doelpunt van Tom Wilmer in de rechterbovenhoek. De 3-2 lijkt heel snel te volgen, maar Lars Joosten redt de bal net, voordat de spits van Panningen de bal in het net kan schieten. Zo blijft het 3-1. Helden lijkt de draad weer op te pakken, maar verzuimt de trekker over te halen, ook dankzij prima keeperswerk aan de kant van Panningen. En dan wordt het echt weer spannend, want Panningen maakt de aansluitingstreffer. Het is een omschakelmoment, waarbij er veel Heldenaren voor de bal staan. Razendsnel komt Robin van Osch eruit en laat Lars Joosten kansloos. Ineens staat het 3-2 en er zijn nog 30 minuten te spelen. De spanning is daarmee weer helemaal terug.

Nadat beide ploegen verse spelers inbrengen gaat het spel verder. Het spel is in evenwicht. Toch is er nog dé kans op de 3-3 voor Panningen, maar de kopbal na de corner wordt van de lijn gered door de verdediging van Helden, daar waar de keeper al gepasseerd was. De tijd begint dan te dringen voor Panningen en natuurlijk moet de ploeg met meer risico gaan spelen. Dit geeft de snelle Ruben Hermans de kans om bij een uitbraak op te komen. Hij maakt zijn individuele actie ook zelf af door in de 85e minuut het verschil weer terug te brengen naar 2: het wordt 4-2. De 5-2 valt uit een corner, waarbij Jordy Nelissen de bal niet klemvast heeft en Niels Absil de bal vrij in kan schieten.

Al met al een spannende bekerstrijd, die al vroeg beslist leek te zijn, maar Panningen dat op karakter terug vocht, kwam op het eind toch kracht tekort, waardoor Helden toch nog weer naar een groter eindstand kon uitlopen. Beide ploegen gaan nu de winterstop in, om zich eind januari weer te kunnen gaan richten op de competitie.