Panningen wint op karakter de uitwedstrijd tegen Excellent

Voor beide teams was de opdracht simpel. Er moest gewonnen worden om weg te blijven of te komen uit de onderste regionen. Panningen wist met een tomeloze inzet de drie punten mee te nemen naar Limburg.

Op een zwaar veld wist Panningen in de aanvangsfase het initiatief naar zich toe te trekken, wat resulteerde in een paar kansen. Toen Jordi Kirkels in de 11e minuut alleen op de keeper af ging, leek de 1-0 in de maak, maar in plaats van zelf te scoren, wilde hij Remco Litjens bedienen. Echter de bal bereikte de aanvalsleider van de groen-witten niet. Maar een treffer van Panningen hing in de lucht, Roy Cuppen kopte net naast en een schot van Nick Wilmer ging ook rakelings naast.

Panningen voerde de druk op, maar kreeg de deksel op zijn neus toen uit een goed uitgevoerde counter de thuisploeg de 1-0 scoorde. De gasten waren even van slag en Excellent kreeg enkele kansen maar ook nu toonde Jordy Nelissen zijn klasse. Panningen herpakte zich en toen Patrick Joosten met een mooie voorzet Nick Wilmer wist te bereiken, was de 1-1 in de 17e minuut een feit.

Echter de thuisploeg toonde zich niet onder de indruk en zocht onverdroten de aanval. Panningen kroop enkele malen door het oog van de naald maar wist zich tegen het einde van de eerste helft onder de druk uit te voetballen en verscheen ook enkele malen gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Echter de rust werd ingegaan met een 1-1 stand.

Na de rust nam Youri v.d. Hurk de backpositie over van de geblesseerde Matijs Heesen. De groenwitten zochten direct de aanval, Excellent moest achteruit en kansen konden niet uitblijven. Dion Cuijpers wist op pure inzet de verdediging te verschalken, zijn schot werd gekeerd door keeper Kroef van Excellent. En ook een schot van Nick Wilmer had een beter lot verdiend, het ging over het doel.

De thuisploeg wist in deze periode maar sporadisch de aanval te zoeken. Met name Jeroen Beeks speelde een puike partij en wist menig gevaar in de kiem te smoren. En toen in de 60e minuut Robin van Osch binnen de lijnen kwam, en direct voor gevaar zorgde, hing een doelpunt in de lucht. Het was Bas Wilmer die met prachtige beweging zijn directe tegenstander op het verkeerde been zette en met een bekeken schot in de linker benedenhoek doel trof. Panningen leidde op dat moment met 1-2.

Echter in de resterende 20 minuten nam de thuisploeg het initiatief over. Panningen moest terug en wist met veel moeite stand te houden. Echter de counters van de groenwitten waren levensgevaarlijk. Robin van Osch maakte gebruik van zijn snelheid, er ging continue een dreiging van hem uit, zo ging een schot net voorlangs en bij een andere aanval wist een Excellent verdediger de bal net voor  de lijn weg te werken.

Met kunst en vliegwerk en een tomeloze inzet bleven de groenwitten overeind. En toen de goed leidende scheidsrechter Wolterinck na 6 minuten extra tijd voor het eindsignaal floot, was Panningen drie punten rijker. Een verdiende overwinning temeer omdat Panningen net iets meer voetballend vermogen had dan de thuisploeg. Maar het was kantje boord.