Panningen is niet opgewassen tegen Bruheze: 2-4 verlies

Weer een doordeweekse wedstrijd op Panningen-Noord. De indeling in de 3eklasse C met 14 teams betekent 26 competitiewedstrijden per seizoen en als we daar de bekerwedstrijden en de promotie- degradatiewedstrijden bijvoegen, zal duidelijk zijn dat er weinig tot geen ruimte is voor zondagse inhaalwedstrijden. Enfin, Bruheze uit de Helmondse wijk Brouwhuis was de tegenstander; fier op een 2e plaats in 3c en met een voorhoede die in 7 wedstrijden 24 doelpunten had gescoord. Een geheide kampioenskandidaat dus en zeker in de eerste helft zou dat ook blijken. Panningen werd overklast en moest zich beperken tot het tegenhouden van de Helmondse aanvalsgolven. En toch moest een  discutabele beslissing van scheidsrechter Inci er aan te pas komen om de Helmonders op voorsprong te zetten. In de rust past trainer Naard Vaes 3 wissels toe en werd het zowaar nog een redelijk gelijk opgaande wedstrijd.

Panningen start goed en Jordi Kirkels duikt al in de eerste minuut alleen op voor de Bruheze-doelman; wel is het zo dat de vlag van de assistent-scheidsrechter omhoog gaat en dat scheidsrechter Inci na het afslaan van de aanval terecht door laat spelen. In de 12e minuut een discutabel moment. Bij het aannemen van de bal raakt de bal de arm van Kenvis Gomez, waarna deze kiezelhard uithaalt en de 0-1 scoort. Protesten alom van Panningen-zijde; de regel is immers dat indien er voordeel wordt behaald, ook al is de handsbal niet opzettelijk, er sprake is van een overtreding. Scheidsrechter Inci keurt de treffer echter goed. Verder is het uitsluitend Bruheze dat de klok slaat. Tekenend is, dat de volgende echte doelrijpe poging van Panningen pas weer in de 40e minuut plaatsvindt; Bas Wilmer schiet naast. In de 26e minuut zeilt een hoekschop van de uitblinkende Bruheze-aanvaller Johan van Lierop zomaar over Panningen-doelman Jordy Nelissen heen in het Panningse doel: 0-2. Vlak voor rust krijgt Bruheze dan nog enkele uitgelezen kansen om de marge te vergroten; het gebeurt echter niet.

Na rust komen supersub Robin van Osch en de jeugdspelers Glenn Verschaeren en Max Reijnders in het veld. En of het nu ligt aan dit drietal of aan het feit dat Bruheze wat gas terugneemt, het wordt weer een wedstrijd. Dat neemt niet weg dat meteen na rust, in de 47e minuut, Robin Kemper namens Bruheze de stand op 0-3 heeft gebracht. En in de 55e minuut brengt Emre Bax, volgens iedereen behalve scheidsrechter Inci , vanuit buitenspelpositie, de stand op 0-4. En toch komt Panningen terug; Remco Litjens scoort 1-4 in de 69e minuut en nadat Robin van Osch na een fraaie actie nog de paal heeft geraakt brengt hij de stand terug tot 2-4.  Er zijn nog kansen voor Robin van Osch (weer paal) en de ingevallen Dion Cuijpers (rakelings over), maar 2-4 is de eindstand.

Ondanks alle discussies krijgt het duel daarmee een terechte winnaar. Panningen reist aanstaande zondag af naar Oploo, waar Excellent 1 wacht voor een heus degradatieduel.