Panningen en Melderslo delen de punten

Het eerder twee maal afgelaste duel tussen Panningen en Melderslo werd op last van de KNVB donderdagavond om 20.00 uur gespeeld op sportpark Panningen-Noord. Ondanks het onzalige tijdstip waren er toch enkele tientallen supporters uit het 2100 zielen tellende Horster kerkdorp meegereisd met hun elftal. Ook de vaste Panningen-supporters waren aanwezig, zodat er toch nog enige sfeer was op Panningen-Noord. Het veld leek goed bespeelbaar, maar volgens beide trainers viel dat toch tegen: vooral de eerste aanname, belangrijk volgens bondscoach Ronald Koeman, was lastig. De belangen waren aanzienlijk; Panningen moest winnen om de aansluiting met de veilige middenmoot niet te verliezen en Melderslo mocht niet verliezen omdat ze anders gevaarlijk dicht bij de degradatiezone zouden belanden.

Trainer Naard Vaes startte met Ramon Sijben en supersub Robin van Osch, in de basis.  De wedstrijd golfde op en neer en kenmerkte zich door het vele balverlies als gevolg van foutieve passes en ook door het hoge tempo. En dat tempo maakte de wedstrijd niet onaantrekkelijk voor de toeschouwers. Melderslo was wellicht de iets beter voetballende ploeg, maar de echt grote kansen, zeker in de eerste helft waren voor de groenwitten uit Panningen.

De inleidende beschietingen duren ongeveer tot aan de 15e minuut, als Panningen-doelman Jordy Nelissen gestrekt naar de hoek moet na een gevaarlijk Meldersloos afstandsschot. Enkele minuten later zet een slim passje van Ramon Sijben dwars door de verdediging van Melderslo, Robin van Osch vrij voor de Melderslose doelman; die kan op tijd redding brengen. De eerste helft van de eerste helft is de fase waarin Melderslo het initiatief neemt zonder tot echt doelrijpe kansen te komen. Het blijft bij enkele schoten van afstand. Maar zoals gezegd: de echte grote kansen zijn voor Panningen. Nick Wilmer raakt in de 32e minuut de lat en Ramon Sijben onderschept een bal wanneer Melderslo niet adequaat uitverdedigt en komt alleen voor de doelman. Maar het blijft gewoon 0-0.

Na rust zien we aanvankelijk hetzelfde spelbeeld; veel fouten, een hoog tempo en geen echte doelrijpe kansen. Trainer Naard Vaes brengt Bas Wilmer en Dion Cuijpers en vlak daarna ook nog Jordi Kirkels om een beslissing te forceren. Panningen is nu weliswaar de bovenliggende partij, maar verder dan een gevaarlijk schot van Nick Wilmer en een kopbal van Robin van Osch die rakelings langs de paal gaat, komt Panningen niet. Bijna is het nog raak en gaat Melderslo met de punten naar huis, maar Youri van den Hurk blokt de Melderslose inzet vlak voor de doellijn.

Panningen en Melderslo delen de gebroederlijk de punten, maar beide ploegen hebben er niets aan. Zowel Panningen als Melderslo verliezen 2 punten. Positief is weer dat Panningen met dat ene puntje een plek opschuift en daarmee uit de directe-degradatiezone komt.  Zondag speelt Panningen op Panningen-Noord tegen titelkandidaat Bruheze uit Helmond.