Panningen verliest ook van Stiphout Vooruit

Op het programma stond de wedstrijd tegen Stiphout Vooruit uit Helmond. Een van de betere ploegen uit de 3e klasse C, althans dat was de verwachting. En die verwachting werd ook bewaarheid.  Van een kampioenskandidatuur wil trainer Bertran Kreekels echter niets weten: “Onze selectie telt slechts 13 man, daarom doen we na de winterstop niet meer mee”.  Saillant detail is wel, dat de trainer van Stiphout 3 man wisselde.

In de eerste helft heeft Panningen helemaal niets te vertellen. Er wordt maar op één helft gespeeld, de helft van de groenwitten uit Kepel. Welgeteld twee maal verscheen een groenwitte aanvaller kansrijk voor het doel van Stiphouts doelman Twan van den Luitgaarden. “Dreh- und Angelpunt” op het midden veld van de Helmonders was de zoon van oud Panningen coryfee Pieter de vries , Luuk de Vries. Maar Panningen zou zich in de tweede helft terug knokken in de wedstrijd en op basis van power en vechtlust uitstekend partij geven aan de Stiphoutse technische superioriteit.

Zoals gezegd is de eerste helft absoluut voor Stiphout Vooruit. Alleen in de 1e minuut is Panningen gevaarlijk, waarbij doelman Twan van de Luitgaard handelend moet optreden bij een lastig schot van Ayoub Amhaouch. Stiphout is verder superieur en het is wachten op het doelpunt dat zou gaan vallen. En het doelpunt viel. Alleen zou dat aan de andere kant van het veld zijn. Ayoub Amhaouch zet een fraaie solo-actie in en wordt binnen het strafschopgebied onreglementair gestuit. Scheidsrechter Gils uit Kerkrade fluit voor strafschop en Jordi Kirkels schiet beheerst binnen: 1-0 voor Panningen. Maar ondanks deze tegenslag blijft Stiphout aandringen en de gelijkmaker kan dan ook niet uitblijven. Diverse malen moet Panningen-doelman Jordy Nelissen redding brengen, maar de kruik gaat net zolang te water tot hij barst en in de 35e minuut is het Jorn Dekkers die Stiphout op gelijke hoogte brengt: 1-1. Panningen houdt verder stand tot aan de rust.

Meteen na rust brengt Panningen-trainer Naard Vaes Remco Litjens en Tom Wilmer in het veld en het zou voor meer power zorgen bij Panningen. Daar ziet het aanvankelijk niet naar uit, want Jordy Nelissen moet weer diverse malen redden. Panningen vecht voor wat het waard is en komt steeds beter in de wedstrijd. Plaaggeest voor de Helmonders is Ayoub Amhaouch die met zijn acties steeds onrust zaait in de Stiphoutse verdediging. Roy Cuppen komt centimeters te kort om een lange voorzet vanaf links binnen te glijden en Remco Litjens scoort in buitenspelpositie na weer een mooie actie van Ayoub. Een punt tegen dit Stiphout Vooruit zou een morele opkikker zijn voor de Panningse ploeg. En op basis van het laatste half uur zou dat puntje ook verdiend zijn. Maar in de 89e minuut slaat het noodlot dan toch toe. Teun Vos scoort de winnende treffer namens Stiphout Vooruit, dat de punten meeneemt naar Helmond. Panningen blijft gedesillusioneerd achter.

Panningen heeft uit zijn eerste 4 wedstrijden in de 3e klasse 0 punten en staat stijf onderaan in 3C. Komende zondag is Panningen vrij en de week daarna wacht de derby tegen MVC uit in Maasbree.