Derde nederlaag op rij voor Panningen

De omstandigheden leken ideaal voor de wedstrijd Blerick – SV Panningen op sportpark ‘t Saorbrook  in Venlo. De kunstgrasmat was in prima conditie. Alleen de ziekenboeg bij Panningen baarde zorgen; Auke Houben, Robin van Osch, Tom Wilmer en Dion Cuijpers waren er niet bij omdat ze in de lappenmand zaten. Ook Ramon Sijben was niet 100% fit. Problemen dus voor trainer Naard Vaes. Uit de beide voorgaande wedstrijden hadden de groenwitten 0 punten behaald en aangezien Blerick, naast drie Helmondse ploegen moet worden gezien als titelkandidaat, zou dit een lastige klus worden voor SV Panningen.

En dat werd het ook. Kon Panningen in de eerste helft nog enkele kansen creëren, in de tweede helft was het voornamelijk Blerick wat de klok sloeg en was de Panningse aanval machteloos. Geen enkele uitgespeelde kans kregen de groenwitten in die tweede helft.

Maar Panningen begint goed aan deze wedstrijd. Al in de 5e minuut schat Nick Wilmer een Blerickse terugspeelbal goed in en komt vrij voor Blerick doelman Levy Bosch. Die redt ten koste van een hoekschop en daaruit ontstaat meteen de tweede mogelijkheid als Matijs Heesen de corner inkopt en vervolgens door een Blerickse verdediger van de lijn wordt gehaald. Het duurt tot de 25e minuut voordat Blerick echt gevaarlijk wordt, het schot van linkervleugelaanvaller Luca van den Essen gaat net naast. Blerick domineert en vooral hun aanspeelpunt in de spits Michal Kolodziejski zorgt voor voortdurende dreiging. Als Tom Wulms in de 33e minuut wegglijdt op het kunstgras krijgt Luca van de Essen een unieke mogelijkheid om te scoren. De bal rolt langzaam naar de doellijn, maar wordt net op tijd weggehaald door een Panningse verdediger. Maar ook aan de andere kant zijn er mogelijkheden: Nick Wilmer verschijnt in de 36e minuut alleen voor de Blerick doelman, maar komt niet tot scoren. Panningen houdt ondanks Blerickse druk de stand op 0-0 tot aan de rust.

Na de thee is het vooral Blerick wat de klok slaat. Reeds in de 4e minuut na rust slaat  Blericks aanvalsleider Michal Kolodziejski toe en kopt een hoge voorzet, die door de Panningse verdediging wordt gemist, binnen: 1-0. Panningen-doelman Jordy Nelissen moet steeds vaker handelend optreden en weet een aantal malen een grotere achterstand te voorkomen. Maar in de 61e minuut brengt Luca van den Essen de stand toch op 2-0. De Panningse aanvallers kunnen verder geen potten breken. Blerick-trainer Roel Sloesen gebruikt al zijn 5 wisselspelers, een indicatie voor de breedte van de Blerick-selectie. Bij Panningen maakt jeugdspeler Victor Hoeben zijn opwachting en debuteert in het eerste elftal. Maar Blerick komt niet verder dan een schot op de paal en dwingt Jordy Nelissen tot enkele fraaie reddingen. Zo wint Blerick terecht deze strijd tussen 2 verenigingen met een rijk voetbalverleden.

Blerick blijft titelkandidaat en Panningen zit bivakkeert onderin de 3e klasse C. Zondag wacht de volgende zware opgave, het sterke Stiphout Vooruit is de tegenstander op Panningen – Noord.