Mat Janssen overleden

Tot ons groot verdriet hebben we het bericht ontvangen van het overlijden van Mat Janssen. Mat is 86 jaar oud geworden. Mat was sinds mei 1949 lid van SV Panningen en heeft in al deze 74 jaren het wel en wee gevolgd van onze vereniging.

Mat Janssen, of te wel “Mat van Wullum” speelde in vroeger tijden meestal in Panningen 2 of Panningen 3. En een enkele keer maakte hij zijn opwachting in het eerste elftal van Panningen. Hij moest het hebben van zijn inzet. Hij was, volgens de overlevering, een harde speler. (evenals zijn broer Gerrit, ook een bikkelharde verdediger)

Maar… als iedere voetballer de wedstrijd begint met zo een instelling, dan had je de wedstrijd al half gewonnen. Zo stond hij ook in het leven. Hij heeft twee echtgenotes jong verloren. Dankzij zijn “voetbalmentaliteit” zijn hij en zijn gezin er bovenop gekomen, maar makkelijk ging dit niet. Mat is altijd leraar geweest. De meeste jaren in Meijel aan de mavo. Ook gaf hij in de avonduren middenstandscursussen in de landbouwschool te Helden.

Hij was jarenlang lid van de vriendenclub “de Kuiters”.  De wereld en lokale problemen werden op de zondagmorgen besproken en opgelost bij Dotje.

Mat voelde zich betrokken bij SV Panningen. Hij volgde onze vereniging nog op de voet. En hij was trots op zijn lidmaatschap van SV Panningen. Nu hij niet meer onder ons is, zal dit als een groot gemis zijn.

Wij wensen zijn vrouw Annemie, zijn dochters Ellen en Marion, zijn schoonzoon Jos en zijn kleinkinderen veel sterkte om dit verlies te dragen. Ook zijn vrienden binnen onze groen-witte familie wensen wij veel sterkte. We kunnen niet anders dan dit verlies accepteren. Maar toch, als het ergste verdriet is gezakt van zijn overlijden, kunnen we glimlachen en trots zijn om zijn verdiensten voor SV Panningen en de maatschappij.

De afscheidsdienst is op 25 mei om 11.00 uur in de aula van crematorium Venlo, Grote Blerickse Bergenweg 30 te Blerick.

Namens het bestuur SV Panningen