Panningen door winst op BEVO kampioen van 4D

Het grootste gedeelte van de Panningen-aanhang hield er rekening mee en de echte insiders rekenden er zelfs op: Panningen kon door winst op BEVO en bij een gelijkspel of nederlaag van concurrent Haelen kampioen worden in de 4e klasse D. En het gebeurde ook gewoon; Panningen won van BEVO en Haelen verloor van Reuver. En zo werd Panningen kampioen in 4d. Over het kampioenschap zelf is al voldoende geschreven; de hele vereniging snakte ernaar, na 18 jaar wachten.

Ook de wedstrijd zelf verliep zoals de insiders dat hadden voorzien: Panningen was vooral in de eerste helft de beter voetballende ploeg en het wachten was op het openingsdoelpunt. Ondertussen was het oppassen geblazen voor de gevaarlijke tegenstoten van de gasten uit Beringe; bijna altijd was de blonde spits Sam van Rijt betrokken bij deze counters. Maar de Panningse verdediging met Roy Cuppen en Patrick Joosten in het centrum liet weinig steken vallen. En anders was er nog altijd sluitpost Jordy Nelissen om het gevaar te bezweren.

Zoals gezegd heeft Panningen in de eerste helft een overwicht. Meteen in de eerste minuten forceren de groenwitten enkele corners; die leveren nog niets op. Nick Wilmer probeert het in de 9e minuut met een laag hard schot. En een fraaie actie van Ramon Sijben wordt verhinderd en voorkomt ternauwernood een voorsprong voor Panningen. Diezelfde Ramon Sijben kan ook nog niet scoren in de 15e minuut na een schitterende combinatie over de rechtervleugel. Maar ook BEVO laat zich niet onbetuigd, Panningen-doelman Jordy Nelissen moet vol aan de bak na een inzet van Kevin Vossen in de 18e minuut. Het schitterende voorjaarsweer doet scheidsrechter Bos besluiten tot een drinkpauze. En dan in de 30e minuut halen de voetbalkenners hun gelijk: Tom Wulms scoort 1-0 uit een scrimmage voor het doel. Maar BEVO blijft via de counter dreigend en Kevin Vossen schiet vrij voor Jordy Nelissen over en Sam van Rijt glijdt weg bij een beloftevolle doelpoging.

De tweede helft is van een minder kaliber. BEVO’s tegenstoten blijven gevaarlijk. Jordy Nelissen moet alle zeilen bijzetten in de 53e minuut om een treffer van Kevin Vossen te voorkomen. Robin van Osch komt Ramon Sijben vervangen en ook bij BEVO wordt gewisseld. Tekenend voor de inzet en werklust van Panningen is de geweldige loopactie van Tom Wilmer om een gat in de Panningse verdediging te dichten bij een dreigende Beringse counter. Na de drinkpauze in de tweede helft moet Jordy Nelissen nog één maal handelend optreden. Maar de wedstrijd wordt beslist in de 77e minuut als Jordi Kirkels een combinatie tussen Robin van Osch en Dion Cuijpers afrondt met de 2-0. En daarmee is de wedstrijd gespeeld en is het wachten op de uitslag in de wedstrijd van concurrent Haelen.

En ook hier krijgen de voetbalkenners gelijk en voor Panningen is de buit, in de vorm van het kampioenschap en promotie naar de 3e klasse, binnen. Pinkstermaandag wacht nog de wedstrijd om des keizers baard tegen Reuver. Voor beide ploegen staat niets meer op het spel.