Panningen blijft in de race en staat op pole position

Sportpark de Mössehook in Roggel was plaats van handeling voor de wedstrijd tussen de standaardelftallen van SV Roggel en SV Panningen. Met nog 3 wedstrijden te gaan in deze competitie vecht Roggel tegen degradatie naar de 5e klasse en is Panningen in de race voor een plek in de 3e klasse. De belangen zijn dus groot. Merkwaardig daarom de aanstelling van Gerard de Bruijn uit Panningen als scheidsrechter met zijn broer Sjaak als trainer op de bank. Maar beiden zouden tevreden terug naar Panningen keren. Gerard floot een puike wedstrijd en Sjaak ging met de drie punten naar huis. Verder lag het speelveld op de Mössehook er schitterend bij en scheen er een aardig voorjaarszonnetje. Voorwaar prima omstandigheden voor een interessante wedstrijd.  Panningen was gewoonweg de beter voetballende ploeg en het was wachten totdat het eerste doelpunt voor Panningen zou vallen. Ondertussen moest de verdediging van Panningen waakzaam blijven voor de Roggelse counters.  En het doelpunt viel ook, al moest de Kepèlse aanhang lang wachten.

Panningen start met de voorhoede Dion Cuijpers, Bas Wilmer en Ayoub Amhaouch, al weken in blakende vorm. Trainers Naard Vaes en Sjaak de Bruijn kunnen het zich veroorloven om zonder aan kwaliteit in te boeten de complete voorhoede te vervangen en dat zou ook gebeuren gaandeweg de wedstrijd.  Panningen zoekt zoals verwacht de aanval, maar zoals zo vaak blijft resultaat, in de vorm van een doelpunt, vooralsnog uit. Dion Cuijpers, Tom Wilmer en broer Bas kunnen de mogelijkheden in het eerste kwartier niet verzilveren. Het meeste gevaar komt van de acties van Ayoub Amhaouch; maar ook hij brengt Panningen niet op voorsprong. Zoals gezegd is het oppassen geblazen voor de Roggelse uitvallen en Panningen ontsnapt in de eerste helft tweemaal aan een tegendoelpunt; met name in de 31e minuut moet Panningen-doelman Jordi Nelissen gestrekt naar de hoek bij een Roggelse counter. In de 26e minuut moet Bas Wilmer het veld verlaten en neemt Jordi Kirkels zijn plaats in.  Na enkele riante kansen voor Dion Cuijpers, alleen voor de Roggel-goalie na een fraaie aanval en een op het laatste moment van de lijn gehaalde kopbal is het dan zover. Op slag van rust rondt Ayoub Amhaouch een schitterende combinatie met Jordi Kirkels eindelijk succesvol af en dat betekent 0-1.

Na rust komen Youri van den Hurk en Robin van Osch in het veld voor respectievelijk Jeroen Beeks en Dion Cuijpers en weer is het wachten op een Pannings doelpunt. De uitvallen van Roggel worden schaarser en schaarser. Noemenswaardige kansen krijgen de Roggelnaren niet meer. Ramon Sijben komt Ayoub Amhaouch vervangen en daarmee is de vervanging van de Panningse voorhoede compleet. Heel even gaat er een siddering door de Panningse gelederen als bij Roggel Remy Joosten, plaaggeest uit vroeger tijden voor de Panningse verdediging, zijn opwachting maakt, maar al snel blijkt zelfs hij geen duels (meer) te kunnen winnen van Nick Wilmer. In de 80e minuut valt dan de beslissing en Ramon Sijben kogelt een afgeslagen hoekschop via onderkant lat tegen de touwen: 0-2. Ook Robin van Osch doet nog een duit in het zakje en scoort 0-3 in de 88e minuut.

Panningen neemt de drie punten mee naar huis en door het verlies van concurrent Haelen komt Panningen alleen aan de leiding in 4D. De voorsprong met nog 2 wedstrijden te gaan bedraagt 3 punten. Aanstaande zondag zal buur BEVO trachten na Haelen ook Panningen beentje te lichten in de strijd  om de titel in 4D. Een spannende slotfase van deze competitie ligt in het verschiet. Panningse ouders van schoolgaande kinderen zouden er alvast rekening mee kunnen houden dat hun kinderen op dinsdag 30 mei een vrije dag hebben.