Verslag VV Kessel – SV Panningen

Panningen verliest, maar blijft aan kop in 4D.

Sportpark de Roode Egge in Kessel was plaats van handeling voor de clash tussen de koploper in de 4e klasse D, Panningen, en de nummer voorlaatst, Kessel.  Het begon allemaal ideaal voor de bezoekers, het weer was prima, aanvankelijk scheen een lekker voorjaarszonnetje, maar dat zou veranderen naarmate de wedstrijd vorderde. En dat was ook het geval met de stemming bij alles wat uit Panningen kwam. De wisselvalligheid van de Panningse ploeg speelt haar regelmatig parten en vandaag was weer zo’n dag.

Scheidrechter van dienst was Jalil Semrane uit Maastricht, hij zou weinig problemen hebben met deze wedstrijd. Alleen in de 76e minuut was er sprake van consternatie, toen hij op aangeven van zijn assistent een Pannings doelpunt afkeurde. Uiteraard waren de meningen over dit voorval keurig verdeeld.

Panningen start redelijk, en krijgt zowaar in de 9e minuut van de wedstrijd een kans als Tom Wilmer voorzet, maar Ayoub Amhaouch kan de kans niet verzilveren. Naarmate de eerste helft vordert krijgt Kessel echter kansen en Giel Jacobs krijgt op aangeven van Willem Kruijk de eerste echt grote kans voor Kessel. Dezelfde Giel Jacobs raakt in de 32e minuut de paal. Panningen verliest de greep op het middenveld en Panningen-trainer Naard Vaes ziet het gevaar en brengt Robin van Osch in het veld voor Jordi Kirkels. En meteen is er dreiging van Panningen-zijde. Maar Kessel wordt sterker en forceert enkele goede kansen. Tot scoren komt men echter niet.

Na rust zien we eenzelfde spelbeeld.  Ayoub Amhaouch krijgt een vrije kopkans na een voorzet van Robin van Osch, maar kopt in handen van Kessel-doelman Tren Ueberbach. En dan de reeds gememoreerde 76e minuut: Robin van Osch scoort, maar op aangeven van de assistent-scheidsrechter wordt dit doelpunt afgekeurd. De Kesselse aanvallen ogen toch wel gevaarlijker dan de Panningse en in de 83e minuut slaat het noodlot voor Panningen toe en scoort Daan Zeelen namens Kessel de 1-0. Een echt slotoffensief zit er voor het aangeslagen Panningen niet meer in en zo gaat Kessel met de drie punten aan de haal.

Panningen blijft de enige ploeg in de 4e klasse D die bovenaan staat, weliswaar met een beter doelsaldo, maar goed. Het is zaak om dit nog 4 wedstrijden vol te houden. Zondag wacht de volgende klus tegen het Hout-Blerickse HBSV .