Panningen pakt periode na thriller tegen DFO ‘20

Op donderdagavond stond de inhaalwedstrijd tegen DFO ’20 (Door Fusie Ontstaan), de club uit de midden Limburgse dorpen Ell, Hunsel, Grathem, Kelpen en Oler. Op voorhand een lastige tegenstander wist men in Panningen; in de uitwedstrijd won Panningen met de hakken over de sloot.

Over de eerste helft valt weinig te vertellen; het spannendste moment was in de 24e minuut toen de lichtinstallatie op Panningen-Noord het begaf en scheidsrechter Habraken beide teams naar de kleedkamer en de supporters naar de kantine dirigeerde. Na een pauze van een half uur werd de wedstrijd hervat. Beide ploegen kregen welgeteld één enkele kans en het zou 0-0 blijven tot de rust.  Maar zo ging het dus niet; op slag van rust fluit scheidsrechter Habraken voor penalty, nadat een Panningse verdediger hands heeft gemaakt in het strafschopgebied.  Een mokerslag voor de groenwitten.

Na rust maken Tom Wilmer en Robin van Osch hun opwachting bij Panningen. Het is de grote kracht van deze ploeg. Trainers Naard Vaes en Sjaak de Bruyn beschikken over een selectie van 16 gelijkwaardige veldspelers en zolang iedereen gemotiveerd is, betekent elke wissel een potentiële verbetering. Want hoewel het spel nog niet om over naar huis te schrijven is, vecht Panningen voor wat het waard is. Het resulteert in een afgekeurd doelpunt wegens buitenspel in de 48e minuut en een miraculeus doelpunt uit een onmogelijke hoek van Bas Wilmer in de 61e minuut. 1-1 dus. Maar meteen daarna weer een mokerslag voor de groenwitte brigade. Uit het niets vliegt een zondagsschot van Tys Heijnen buiten bereik van Panningen-doelman Jordy Nelissen tegen de touwen; het is de eerste keer dat een bal ook maar in de richting van het Panningse doel gaat. Het betekent een hernieuwde achterstand 1-2.  En de Panningse aanhang ziet de periodetitel en de kampioenskansen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Maar zo ging het dus niet. Panningen knokt zich terug in de wedstrijd. Na uitstekend werk van Bas Wilmer scoort Robin van Osch de gelijkmaker 2-2 in de 69e minuut. Dion Cuijpers en Ramon Sijben komen in het veld en Panningen knokt voor wat het waard is. En niet zonder resultaat: Youri van den Hurk brengt Panningen in de 86e minuut op een 3-2 voorsprong na een prima actie van Dion Cuijpers en dezelfde Dion Cuijpers loodst Panningen met een fraai doelpunt definitief in veilige haven in de 90e minuut: 4-2.

En zo pakt Panningen de titel in de 2e periode en herovert de koppositie in 4D. Zondag wacht weer een finale tegen DES Swalmen op Panningen- Noord.