RKVB is geen probleem voor Panningen

RKVB uit Baexem was de tegenstander van koploper in de 4e klasse D, Panningen. RKVB stond stijf onderaan in 4D, dus dat zou geen onoverkomelijke problemen moeten opleveren voor de groenwitten. En dat deed het ook niet, alhoewel de 0-3 overwinning voor Panningen niet al te glorieus genoemd mag worden. De tegenstand van de mannen uit Baexem was daarvoor echt te pover. Panningen start met op het middenveld Patrick Joosten, terug van weggeweest en Bas Wilmer in de punt van de aanval. En Bas zou op deze positie uitgroeien tot man van de wedstrijd. De spelers van Panningen kregen voor de wedstrijd in de kleedkamer nog een laatste instructie van good old Wieke Lemmen en deze oppepper miste zijn uitwerking niet.

Panningen start overtuigend en pakt meteen het initiatief. Aanval op aanval rolt op het Baexemse doel af, zonder dat RKVB daar iets tegenover kan stellen. Het is echter niet zo, dat de mannen uit Baexem zich ingraven voor eigen doel. Het resultaat is, dat vooral in het eerste kwartier het kansen regent voor de groenwitten; maar doelman Steven van de Vorst houdt zijn doel schoon met enkele goede reddingen. Maar de kruik gaat net zolang te water tot hij breekt en in de 24e minuut scoort Youri van den Hurk na fraai voorbereidend werk van Bas Wilmer. Panningen blijft goed combineren tot aan het strafschopgebied, maar uitbreiding van de voorsprong blijft uit. RKVB beperkt de schade tot aan de rust tot 0-1.

Na rust zien we aanvankelijk eenzelfde beeld, een oppermachtig Panningen en een verdedigend RKVB. Maar in de 51e minuut kan Bas Wilmer uit een afgemeten voorzet van Ayoub Amhaouch de 0-2 binnen schieten. En 2 minuten later verzorgt dezelfde Bas een prima assist op Jordi Kirkels en die brengt de stand op 0-3. En daarmee is de wedstrijd beslist. Panningen trainer Naard Vaes wisselt en Robin van Osch, Dion Cuijpers en Jeroen Beeks komen in het veld. Bas Wilmer wordt naar het middenveld gedirigeerd en daarmee verliest Panningen zijn aanspeelpunt in de spits. Het blijft verder 0-3 tot aan het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Ptak, die geen enkele moeite heeft gehad met dit duel.

Panningen behoudt de koppositie in 4D en ontvangt a.s. zondag de fusieclub DFO ’20 uit de Gemeente Leudal.