Verdiende overwinning van Panningen in de derby tegen Kessel

Op een nat en glibberig veld werd de derby gespeeld tussen Panningen en Kessel.  Een clash tussen twee voetbalstijlen. Panningen bleef voetballend overeind terwijl de gasten uit Kessel hun inzet gebruikten als ultieme wapen. Ondanks de afwezigheid van Panningen aanvoerder Youri v.d. Hurk, die een belangrijke pion is in het spel van de groenwitten.

Al in de eerste minuten werd de toon gezet voor de gehele wedstrijd. Met een tomeloze inzet probeerden de gasten de thuisploeg het voetballen onmogelijk te maken. Echter Panningen gebruikte zijn voetballend vermogen en was hiermee toch de bovenliggende partij. Ondanks deze tomeloze inzet, kon Kessel maar amper gevaar stichten voor het Panningse doel. Enkele corners en hoge ballen waren een prooi voor keeper Jordi Nelissen.

De groenwitten wisten enkele malen met goed combinatievoetbal de snelle spitsen te bereiken, maar ze kwamen net iets te kort om de score te openen. Tot in de 27e minuut. Wederom was een driehoekje de basis voor een pass op Robin van Osch en hij verschalkte, met wat fortuin, de keeper van Kessel.

Kessel was van slag en de thuisploeg had het betere van het spel en enkele goede mogelijkheden werden gemist door de voorwaartsen van Panningen. Het leek dat de 1-0 stand ook de ruststand zou worden. Maar in de laatste minuut van de eerste helft, wist Robin van Osch een voorzet van de linkerflank op waarde te schatten en tikte op fraaie wijze, met de buitenkant voet, de 2-0 binnen. Gezien het spelbeeld een terechte ruststand.

Na de thee ging Panningen onverdroten verder. En de groenwitten kregen wederom enkele goede mogelijkheden. Maar Kessel liet zich niet als een mak schaap naar de slachtbank leiden. De gasten schakelden een tandje bij en het spel werd harder. Maar ondanks deze inzet werd de verdediging van Panningen niet echt onder druk gezet. De groenwitten hadden het middenveld in handen en bij balverovering werden in de omschakeling de snelle spitsen aan het werk gezet. Vooral Tom Wilmer wist keer op keer de bal te onderscheppen en met zijn voetballend vermogen het spel te verleggen. De wedstrijd had hierdoor al in een vroegtijdig stadium beslist moeten zijn, maar de derde goal voor Panningen viel niet.

Dus Kessel bleef geloof houden in minimaal een punt. En toen Kessel alles of niets ging spelen, was het soms alle hens aan dek voor Panningen. Maar keeper Jordi Nelissen wist op voorhand veel gevaar te neutraliseren. Ook in de laatste 10 minuten had Panningen nog enkele dotten van kansen, maar op een of andere manier viel de bal niet in het doel. In de allerlaatste minuut wisten de gasten toch doel te treffen. Door een misverstand in de groenwitte achterhoede wist Kessel te scoren. Maar het was te laat voor een slotoffensief.

Panningen wint verdiend en vindt de weg naar boven, terwijl Kessel in de onderste regionen blijft bivakkeren.