Persbericht energie SV Panningen

Beste leden, vrijwilligers, vrienden, sponsoren en supporters,

Middels dit persbericht willen we jullie graag informeren over het onderwerp “energie” binnen onze club. Het is een veelbesproken onderwerp in het nieuws de afgelopen weken / maanden en het zal voorlopig ook nog wel het nieuws blijven domineren. Wellicht dat velen van jullie thuis ook bezig zijn met het energieverbruik en de kosten daarvan. De een heeft wellicht nog een contract met acceptabele prijzen, anderen zitten wellicht met een heel erg hoog variabel tarief. Kortom dit kan voor sommige personen / gezinnen een behoorlijke (financiële) impact hebben.

Geregeld krijgen wij dan ook de vraag hoe het bij de club is geregeld aangezien er ook geregeld artikelen over andere (voetbal)verenigingen in het nieuws verschijnen. Clubs waar al niet meer gedoucht mag worden of waar de verwarming niet meer aan mag. Clubs die daardoor in financieel zwaar weer komen hebben ook al de krant gehaald.

Hoe is het dan bij ons geregeld? Zoals jullie wellicht weten zijn we met een aantal buitensportverenigingen binnen gemeente Peel en Maas aangesloten bij de coöperatie Peel en Maas. De coöperatie koopt allerlei zaken collectief in waaronder ook de energie. In het voorjaar is in de ledenvergadering van de coöperatie besloten dat de coöperatie het energiecontact (dat oorspronkelijk nog t/m 2023 liep) mocht verlengen met nog 2 jaar als er zich een mooi aanbod zou voordoen. Dat is ook gebeurd en de energie ligt vast t/m 2025 tegen acceptabele tarieven. Goed werk van de coöperatie!

Wil dat zeggen dat we als vereniging dan nergens naar hoeven te kijken? Nee, ook wij vinden dat er zuinig met energie omgegaan moet worden. Thuis letten veel mensen inmiddels ook op hun verbruik en dat mag ook op de club. Veldverlichting onnodig aan, lang douchen of de verwarming onnodig hoog zijn zaken waarvan wij vinden dat daar best naar gekeken mag worden. Na de brand hebben wij gelukkig geïnvesteerd in een energiezuinige cv-installatie en bekijken wij verdere verduurzamingsmogelijkheden van onze accommodatie.  Evengoed doen we graag ook op jullie als leden, vrienden, vrijwilligers en supporters een beroep om bewust met dit soort zaken om te gaan.  Als we dat allemaal samen doen dan zijn de kosten, die evengoed zijn gestegen, voor ons als club voorlopig nog te behappen.

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben stuur onze secretaris even een berichtje via secretaris@svpanningen.nl
Tot slot willen wij jullie danken voor de medewerking op dit gebied!

Met sportieve groen-witte groet,
Bestuur SV Panningen