Bekerderby Panningen – Helden eindigt onbeslist: 1-1

In strijd om de KNVB-beker amateurs, groep 2, poule 34 trad Panningen aan tegen buur Helden. Op voorhand een onvervalste derby, en dat zou het ook worden. Veel strijd werd er geleverd, het voetbal was weliswaar niet altijd even hoogstaand, maar de spanning op deze wedstrijd vergoedde veel en maakte deze wedstrijd alleszins het bekijken waard.

Helden komt furieus uit de startblokken en verschaft zichzelf meteen in de eerste minuten twee grote kansen. Het levert nog niets op. Langzaam herpakt Panningen zich, met als hoogtepunt in de 22e minuut een fraaie pass van Nick Wilmer op Robin van Osch en een laag schot dat centimeters langs de verkeerde kant van de paal gaat. Maarten Kessels, de vervanger van doelman Jordy Nelissen van Panningen redt fraai op een Heldense kopbal in de 24e minuut. Helden heeft een overwicht; de 3e klasser oogt fysiek sterker dan de Panningse 4e klasser, die door foutieve passing veel balverlies lijdt.

Evenals in de eerste helft komt Helden na rust fel uit de startblokken. Stan Versleeuwen scoort 0-1 . Het spelbeeld uit de eerste helft herhaalt zich en weer herstelt Panningen zich op basis van inzet en strijdlust. In de 65e minuut een beloftevolle Panningse aanval ; Nick Wilmer schiet echter over. In de 71e minuut scoort dezelfde Nick Wilmer 1-1. Heel Helden reageert op een vermeende overtreding binnen het Panningse strafschopgebied, maar scheidsrechter Stam van Doren laat doorspelen. Beide teams brengen nu wisselspelers in en de overwinning lijkt naar Helden te gaan als weer Stan Versleeuwen een rebound, na in eerste instantie een fraaie redding van Maarten Kessels, binnen schiet. De technisch prima leidende scheidsrechter Stan van Doren keurt de treffer echter af wegens buitenspel. Panningen keeper Maarten Kessels moet nog enkele keren fraai redding brengen in de laatste 20 minuten. Dissonant in deze faire derby vol strijd is de rode kaart voor Helden-speler Bas Wijnands.

Panningen zal volgende week in de thuiswedstrijd tegen vierdeklasser Maarheeze trachten de volgende ronde in het bekertoernooi te bereiken.