Panningen bindt ook Kessel aan de zegekar

Panningen bindt ook Kessel aan de zegekar.

Op voorhand stond de wedstrijd Panningen-Kessel bol van de spanning.  De Koploper in de vierde klasse E, Hegelsom, is ongenaakbaar, dus Kessel moet zorgen dat het een nacompetitieplaats bemachtigd terwijl Panningen al verzekerd is van deze plek. Panningen wil zo hoog mogelijk eindigen in de reguliere rangschikking om een goede uitgangspositie te bemachtigen in deze nacompetitie.

In het begin van de wedstrijd liet Panningen het betere voetbal zien. De gasten uit Kessel werden alleen gevaarlijk uit standaard situaties. Maar keeper Jordi Nelissen van Panningen heerste in zijn strafschopgebied en neutraliseerde ieder aankomend gevaar.

En het was de thuisploeg die al vroeg de leiding nam. Robin van Osch bracht met een sublieme pass Jordi Kirkels in stelling en deze scoorde beheerst. Panningen was in deze fase de betere ploeg maar wist dit overwicht niet uit te buiten.

Na een half uur kwamen de gasten iets beter in hun spel maar hun aanvalsleider Willem Kruik werd volledig aan banden gelegd door Tom Wulms.

De thee werd gedronken met een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg.

Wie dacht dat na rust een getergd Kessel uit de kleedkamer zou komen, kwam bedrogen uit. In de eerste minuut verschalkte Panningen-aanvaller Robin van Osch de bezoekende keeper en scoorde de 2-0. Panningen zat op rozen en Kessel was niet bij machte om een vuist te maken. Vrijwel de gehele tweede helft waren de groen-witten de bovenliggende partij en ze kregen nog enkele goede kansen.

Toen Ramon Sijben in de 70e minuut de 3-0 liet aantekenen, was de wedstrijd gespeeld.  In het laatste kwartier gooide Panningen de wedstrijd op slot en alhoewel Kessel met de moed der wanhoop aanviel, werden ze amper gevaarlijk. In de slotminuut wist Wessel van Nisselroy nog wel de ere-treffer voor Kessel te scoren. Maar de gasten konden geen moment aanspraak maken op de overwinning.

De talrijke toeschouwers zagen dat de drie punten verdiend in Panningen bleven.