Ton Peeters overleden

Tot ons groot verdriet en leedwezen, hebben we het bericht ontvangen van het overlijden van Ton Peeters.
Ton is 88 jaar geworden en van deze 88 jaar was hij er bijna 60 lid van onze voetbalvereniging.

Terugkijkend op al deze jaren speelde SV Panningen een grote rol in zijn leven.  Van voorzitter van SV Panningen, voorzitter van de veteranenafdeling, voorzitter SC Knuurke, bestuurslid, toto functionaris, grote animator van de wielerzesdaagse op hometrainers, grensrechter bij ons eerste elftal, tot scheidsrechter bij de veteranen.  Ton heeft het allemaal gedaan en deed dit met grote liefde voor onze vereniging. Dit alles heeft hem meer dan terecht de titel erelid van onze club opgeleverd.

Maar we doen Ton te kort als we alleen maar terug kijken op deze prestaties. Hoe hij als mens was, hoe hij oprecht belangstellend kon zijn, hoe hij in vroeger tijden aan je vroeg hoe het met je ouders ging, of in later jaren, hoe het binnen de (supporters)club of veteranenafdeling liep. En of we nog altijd zo lang bij Dotje zaten als in “zijn  tijd”. Buiten de vele anekdotes die Ton vertelde, had hij ook nog altijd wijze lessen die heden nog altijd actueel zijn. Zoals; een van de belangrijkste zaken van een club of afdeling daarvan, is dat er genoeg geld in kas dient te zijn en je dient je altijd af te melden als je niet in de gelegenheid bent om te voetballen.

Maar ook dat hij een van de kleinkinderen altijd hielp met folders rondbrengen zodat deze een extra zakcentje kon verdienen. Dit alles sierde hem en toonde hoe hij als mens was, behulpzaam en belangstellend.

Ton is niet meer. Om zijn eigen woorden te gebruiken,”het laatste fluitsignaal heeft geklonken”. We wensen zijn vrouw An, zijn kinderen Ria en Hans, Henk en Gertie, zijn kleinkinderen en achterkleinkinderen, veel sterkte in deze moeilijke tijd.  Ton laat een leegte achter bij hen en binnen onze groen-witte familie. Vooral bij de oudere leden binnen onze vereniging zal het een groot gemis zijn.

Maar toch, als het ergste verdriet is gezakt kunnen we glimlachen om het leven van Ton, zijn leven dat jarenlang in het teken stond van SV Panningen. En zonder het te beseffen, plukken wij nu nog steeds de vruchten van de vele arbeid die Ton heeft gedaan voor zijn en onze voetbalclub, SV Panningen en supportersclub SC Knuurke.

Bestuur SV Panningen.