JO8-1 na de lockdown netjes 9 uit 3

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Haelen JO8-1 op het programma. Een fanatieke tegenstander die al zijn voorgaande wedstrijden ruim gewonnen had. Dus dat werd opletten geblazen…

Maar zoals vorige week tegen Roggel gingen we ook deze keer uit van onze eigen kracht 😊. Gip was weer van de partij. Semih ontbrak helaas omdat hij wat ziekjes was. De opdracht was de tegenstander niet te laten voetballen. We zetten Haelen vanaf minuut 1 vast op eigen helft en dat resulteerde in een snelle voorsprong gescoord door Orges,1-0.

Dat rook naar iets meer. Een paar goede kansen volgden maar het geluk of laatste zetje ontbrak. Haelen beet gedurende de 1ste helft van zich af. De wedstrijd golfde op en neer. Ons doel werd soms met kunst en vliegwerk en door een goed keepende Jur verdedigd tot aan het welkome rustsignaal. Ruststand  was 1-0. Een slokje ranja en even resetten.

We begonnen weer goed maar na 5 min in de 2de helft sloeg de vermoeidheid op het drassige veld toe. We bleven met zijn allen knokken. Er werd ook weer gewisseld. We kregen wederom een paar goede kansen maar het oh zo belangrijke 2de doelpunt bleef vooralsnog uit. Sterker nog…de gelijkmaker hing al een tijdje in de lucht en viel dan ook…1-1. We kwamen even later goed weg bij een bal op de paal en een paar minuten later door knap reddingswerk op de achterlijn (geen VAR dus geen doelpunt 😜) van Gip.

Het werd en bleef heel spannend. De volgende kansen waren weer voor de oranje-groenen. Maar op een of andere manier wilde de bal er niet meer in.
Ties en Gip zette 3 minuten voor de tijd vanuit achter iets meer druk naar voren. We gaven met zijn allen gas bij en dat resulteerde in de 2-1. Knap gescoord door Gip. Het werd nog even 2 minuutjes billenknijpen maar deze voorsprong werd met man en macht verdedigd tot het eindsignaal. Wederom klasse teamwork jongens!

‘Man of the Match was vandaag Orges’.

Volgende week staat de derby tegen onze buren V.V. Helden JO8-1 op het programma. Bij winst mogen we ons de voorjaarskampioen noemen.

Tot maandag (of woensdag)☀️