Panningen tankt zelfvertrouwen

De weersomstandigheden waren prima de laatste zondag van oktober. Op de rol stond een onvervalste Peel en Maas derby, Panningen tegen Koningslust. De groenwitten, geteisterd door de blessures van driekwart van het basiselftal, staan op een voorlaatste plaats in de 4e klasse E, net onder tegenstander Koningslust. Positief was het feit, dat Nick Wilmer terugkeerde in de basis; datzelfde gold voor Jeroen Beeks en spits Dion Cuijpers. Verder werd kilometervreter Mathijs Heesen teruggehaald naar het eerste elftal om het middenveld te versterken. Een en ander zou zijn uitwerking niet missen.

De wedstrijd is nog geen volle minuut oud als Nick Wilmer op aangeven van Ilias Amhaouch Panningen op een 1-0 voorsprong zet. Een opsteker van jewelste voor de groenwitten. Er ontspint zich een felle strijd met veel inzet, maar ook veel balverlies aan beide kanten. Aan beide zijden worden ook veel overtredingen gemaakt; scheidsrechter Inci uit Venray heeft het er niet gemakkelijk mee; trainer Nico van de Brink van Koningslust ook niet.  Aan beide zijden vallen diverse gele kaarten.  In de 28e minuut valt de “Vorentscheidung”. Nick Wilmer schiet in de korte hoek binnen, na balverlies in de Koningsluster verdediging. Panningen leidt met 2-0. De Koningsluster aanvalsaspiraties in het resterende gedeelte van de eerste helft worden door de groenwitten tijdig in de kiem gesmoord. Echte grote kansen zijn zeldzaam.

Meteen na rust wisselt trainer Naard Vaes, Nick Wilmer en Ilias Amhaough voor Robin van Osch en Jordi Kirkels. En nog geen 10 minuten later maken Ramon Sijben en Tom Wilmer hun opwachting.  De verse krachten brengen nieuwe impulsen en Panningen wordt sterker en sterker. Mathijs Heesen schiet de 3-0 binnen uit een afgeslagen corner in de 65e minuut. Vermeldenswaard is nog de fraaiste aanval van de wedstrijd; een individuele actie van Jordi Kirkels wordt afgerond mat een schitterende voorzet en Tom Wilmer neemt deze “in één tijd” op zijn pantoffel. Zijn schot gaat naast. Uitstel van executie echter, want Robin van Osch dwingt Koningslust-keeper Freek Paulissen nog tot een uiterste krachtsinspanning, maar een benutte strafschop door Ramon Sijben brengt de stand op 4-0. En de   5-0 van Lars Mestrom, na een hele fraaie balaanname van Ramon Sijben, is tenslotte de eindstand.

Een verdiende overwinning voor Panningen, al valt deze wellicht wat hoger uit dan de krachtsverhoudingen daadwerkelijk waren. Panningen stijgt op de ranglijst en kan a.s. zondag bij een overwinning tegen Grashoek aansluiting vinden bij de subtop van 4E.