Matige seizoensouverture Panningen.

“Ik hoop dat we straks een paar plekjes gestegen zijn” verzuchtte voorzitter Peter Wulms van SV Panningen voor de wedstrijd tegen DEV uit Arcen. De stand wordt voor de competitie immers bepaald door de clubs op alfabetische volgorde te zetten. En hij zou op zijn wenken worden bediend: Panningen steeg twee plekken in 4E na de eerste competitiewedstrijd. De  meningen over de wedstrijd zelf waren verdeeld. Het gros van het publiek zag een matige wedstrijd met aan beide kanten veel balverlies. Beide trainers en ook de prima leidende scheidsrechter Peter Vrenken zagen een boeiende wedstrijd met veel inzet. Op grond van de veldverhoudingen had Panningen met 1½ – 1 moeten winnen, maar beide kampen waren tevreden met het gelijke spel.

Al in de 2e minuut van de wedstrijd had Panningen op voorsprong kunnen en moeten komen, toen Nick Wilmer alleen voor Arcen-doelman Bram Wennekers opdook. Zijn lob lukte net niet; het bleef 0-0. In de 26e minuut komt DEV op voorsprong; een afstandsschot van Ricky Hermkens gaat over Panningen-doelman Jordy Nelissen heen en ploft achter hem in het net: 0-1.  Panningen moet op jacht naar de gelijkmaker. Het zal tot ver in de tweede helft duren, voordat dat lukt. Panningen-trainer Naard Vaes tracht met een driedubbele wissel een kwartier na rust de wedstrijd te doen kantelen. Robin van Osch, Jordi Kirkels en Tom Wilmer komen binnen de lijnen. En Panningen wordt sterker; er komen kansen; er komt meer lijn in het groenwitte aanvalsspel  Maar eerst is er nog een levensgrote kans voor DEV, Panningen-keeper Jordy Nelissen houdt Kepel in de wedstrijd. Maar wat iedereen aan zag komen gebeurt dan toch. Een vrije trap van Jordi Kirkels wordt bij de tweede paal door Jeroen Beeks ingekopt: 1-1.

En ondanks een opgelegde kans voor Dion Cuijpers blijft het daar bij. En zo eindigt de Panningse seizoensouverture in een gelijkspel en staat Panningen in de middenmoot van 4E.