Panningen laat de punten in Heusden

Panningen trad aan op het knusse sportpark “de Heikamp” tegen SV ONDO uit Asten – Heusden. ONDO is de afkorting voor Op Naar De Overwinning. En zo geschiedde ook. Want Panningen kon geen echte vuist maken tegen de rood-gele brigade en liet zich gedwee naar de slachtbank leiden. En dat terwijl een overwinning of een gelijkspel wat lucht had gegeven in de strijd om de degradatie- en de nacompetitieplaatsen.  Maar het mocht niet zo zijn en de groenwitten zullen zich moeten richten op de naaste concurrenten FCV en SV United. Beide tegenstanders staan nog op het programma voor de komende weken, dus spanning genoeg in de 3e klasse C.

Slechts twee momenten in de wedstrijd was er hoop voor Panningen op een resultaat; dat was in de 61e minuut, toen supersub Robin van Osch een prima aanval net niet kon afronden, zijn schot landde op de paal. Dat een eventueel doelpunt zou zijn afgekeurd wegens buitenspel deed niets af aan de fraaiheid van de aanval. Het tweede moment was in de 72e minuut, toen Dion Vogelsangs volgens bijna alle Panningen-supporters onrechtmatig werd gestuit in het Heusdens strafschopgebied. De overigens uitstekend leidende scheidsrechter Duindam zag er niets in.

Het eerste kwartier van de wedstrijd is duidelijk voor de thuisploeg. ONDO neemt meteen het heft in handen en in de 9e minuut leidt balverlies op het middenveld tot een ONDO-aanval waarbij Thijs Haasen vanaf 25 meter hard in de kruising schiet. Mede gedragen door de straffe wind zeilt de bal buiten bereik van Jordy Nelissen in de verre hoek: 1-0. Na een kwartier wordt Panningen iets sterker, en het wachten is op de echt grote kansen. Maar die blijven uit. Spits Dion Cuijpers moet in de 25e minuut afhaken en wordt vervangen door Dion Vogelsangs. En ook bij ONDO is een wissel noodzakelijk. En zo kabbelt de wedstrijd voort tot aan de rust.

Na rust stuurt trainer Naard Vaes, zoals gebruikelijk, Robin van Osch en Ayoub Amhaouch, binnen de lijnen. Vooralsnog blijft ONDO de bovenliggende ploeg. Dan is er het bovenomschreven moment van Robin van Osch, maar in plaats van dat de wedstrijd kantelt brengt Kas van de Heijden de stand op 2-0.  Nick Wilmer komt in het veld en het betekent het 3e wisselmoment voor Panningen. Aanvoerder Youri van den Hurk raakt enkele minuten later geblesseerd en Panningen moet verder met 10 man. En alhoewel de groenwitten nu toch wat meer initiatief en creativiteit tonen lukt het niet meer om het noodlot af te wenden.

Panningen moet de punten in Heusden laten en ziet in elk geval ONDO voorlopig buiten bereik op de ranglijst in 3C. Op zondag 12 mei wacht weer een cruciaal duel tegen SV United.