Uit de oude doos

Ook in het seizoen 1972-1973 was er geen enkele tegenstander in staat om ‘veelvraat’ Panningen 2 van de titel af te houden. We zien staand v.l.n.r. Harrie Steeghs, Boy Peeters, Ton Jacobs, Pierre Kesselmans, Piet Peeters, Wim v. Horen, Ves Jacobs, Jan Stevens. Gehurkt v.l.n.r. Frans Stevens, Jan Sillekens, Hub Ghielen, Ves Jacobs, Dolf Peeters, Gerrit Janssen, Harrie v. Lier.

Een hoekschop tijdens de wedstrijd VCH – Panningen aan de Horsterweg  (Tweede Klasse B), seizoen 1964-1965. Keeper Ves Jacobs zou de corner onschadelijk maken. Het duel eindigde overigens zoals het begon: 0-0. In dat jaar werd De Ster uit Stein kampioen en VCH en Panningen eindigden in de middenmoot. De groenwitte spelers die ons op de foto de rug toekeren, zijn overigens (waarschijnlijk) Frans v.d. Linden, Ves Jacobs dus, Theike Wulms en Jan Zelen. Scheidsrechter Thijs uit Weert houdt alles nauwlettend in de gaten. (Als toeschouwer zien we ook nog Harrie Stals.)

Panningen 3 in 1986. Staand v.l.n.r. André Rijs, Jac Hunnekens, Herm Peeters, Sjaak de Bruijn, Peter Kempen, Hub Ghielen, Martin Ebisch, Twan Karremans, Rinus Janssen. Gehurkt v.l.n.r. Ron Peeters, Sef Peeters, John Wilmer, Johan v.d. Beucken, Hay Daniels, Henri Gijsen, Marc Huijnen.

De foto is helaas niet haarscherp, er zijn ergere dingen. We zien Panningen D3 in 1975, bijna 50 jaar geleden dus. Het team presteerde het om kampioen te worden, een prestatie van formaat. De kampioenen, staand v.l.n.r. Johan Doek, Jan Janssen, Johan Kerkhofs, Ben Reintjes, Frank Ebisch, Mat Teeuwen, Huub Spee. Gehurkt v.l.n.r. Wil v. Heugten, Mat Leenders, Hen Kempen, Edward Mooren, Gé v. Horne.

Liefst 12 seniorenteams had de SV in de tachtiger jaren. Op de foto Panningen 12 in het seizoen 1982-1983. Staand v.l.n.r. Johan Jacobs, Ger Niessen, Joost Slots, John Franken, Louis Steeghs, Jan Janssen, Matje Leenders. Gehurkt v.l.n.r. John Gijsen, Eric Schoemakers, Hans Veugelers, Edward Mooren, Hans Janssen.

3 Januari 1982. Op de nieuwjaarsreceptie in de kantine van De Dèl spreekt SV-voorzitter Jan Kessels twee jubilarissen toe. Het betreft de heren Cor Quicken en Sjeng Janssen (‘Sjeng van d’n brouwer’). Ed Schatorie is ‘aandachtig’ toehoorder.

Als de natuur ons in de steek laat, moet er een handje geholpen worden. In de zomerperiode was dat ook bij De Dèl meestal het geval. Het grondwater zorgde dan voor bijvoeding zodat er altijd op een perfecte grasmat aan een nieuwe competitie begonnen kon worden. Bovenstaande foto dateert van 1982.

Panningen 2, kampioen worden was meer regel dan uitzondering, poseert voor de fotograaf voor aanvang van het seizoen 1984-1985. Staand v.l.n.r. Jan Bors, Gé Lemmen, Andrew Seerden, Theo Janssen, Ronald Goutier, Frans Wulms, Johan Cuppen, Gerrie v. Nienhuijs, Jan Stevens, Peter Stevens. Gehurkt v.l.n.r. Jan Sillekens, Geert Janssen, Marc v. Eijs, William Gijsen, Frans Stevens.

In het seizoen ’68 – ’69 kwamen SV Panningen en buur Egchel uit in de Derde Klasse C. De derby op De Dèl werd door de oranjehemden met 0-2 gewonnen. In Egchel hebben ze het er nog steeds over. De SV werd overigens uiteindelijk kampioen (36 uit 22) en Egchel eindigde op een  fraaie tweede plek (32 uit 22). De opvallende uitslag was voor Jan v. Zon in ieder geval aanleiding om er in de optocht van De Kuus oeht Kepèl op zeer ludieke wijze aandacht aan te schenken. De optocht vond plaats op vastelaovesmaandag 17 februari 1969 en het was bitterkoud.

Op 17 april 1966 werd er afscheid genomen van de tot priester gewijde Toon v. Hout. De Lazarist had, net als vele medestudenten van het missiehuis, met verve de kleuren van SV Panningen verdedigd. Toon deed dat als keeper. Hij speelde zelfs enkele keren in het eerste elftal. Op de foto krijgt hij een cadeau aangeboden namens Panningen 2. We zien o.a. Theo Naus, Wiel Lormans (?) en John Bannier.

——————