Persbericht namens SV Panningen en SV Egchel

Op donderdag 4 mei jongstleden heeft de bijzondere algemene ledenvergadering van SV Egchel met een grote meerderheid principieel vóór een fusie met SV Panningen gestemd. Daarmee is opnieuw een belangrijke stap gezet richting een uiteindelijke fusie van beide verenigingen, maar deze is echter nog niet definitief.

De komende periode zullen beide verenigingen aan de slag gaan met het verder uitwerken van een concreet fusieplan om technische, operationele en financiële/fiscale zaken aangaande de fusie uit te werken. De gemeente Peel & Maas vervult in dit traject ook een belangrijke rol. Beide verenigingen willen immers graag op termijn duidelijkheid krijgen over waar op de lange termijn een sportpark van de fusievereniging gehuisvest zal worden en willen dit samen met de gemeente gaan onderzoeken. Daarnaast willen beide verenigingen graag duidelijkheid krijgen over of de door de gemeente gereserveerde budgetten voor (gepland maar niet uitgevoerd) onderhoud bij SV Egchel onvoorwaardelijk bestemd kunnen worden voor de nieuwe fusievereniging. Over beide zaken zal de komende periode ook verder overleg met de gemeente gevoerd gaan worden.

Het bestuur van SV Egchel heeft met de uitslag van de stemming in ieder geval de zegen van haar achterban om de fusieplannen met SV Panningen nader uit te werken.

Namens de besturen van beide verenigingen