Panningen neemt de horde HBSV en blijft aan kop in 4D

Een schitterend voorjaarszonnetje scheen op sportpark Panningen-Noord waar Panningen moest trachten de zeperd van vorige week tegen Kessel te doen vergeten. En de vooruitzichten waren verder niet al te gunstig, Tom Wilmer en Youri vanden Hurk hadden fysieke problemen en konden niet starten. Gelukkig beschikken de trainers Naard Vaes en Sjaak de Bruijn over een uitgebreide selectie, zodat adequate vervanging aanwezig was. En ondanks de wat sombere vooruitzichten zou het allemaal reuze mee vallen. Panningen en HBSV lieten elkaar voetballen en Kepèl trok uiteindelijk verdiend aan het langste eind. Er waren echter ook enkele, op het oog, hachelijke momenten voor het Panningen-doel..

We moeten 7 minuten wachten voordat het eerste memorabele moment zich voordoet. Patrick Joosten schiet buiten bereik van HBSV-goalie Jules Peeters tegen de paal. Maar meteen doet HBSV wat terug en Moreno Walda, vrijgelaten, raakt de lat van het Panningen-doel na een prima voorzet van links. In de 17e minuut al valt een wat later zou blijken “Vorentscheidung” ; Ayoub Amhaouch laat zien, dat hij niet voor niets eerste keus is van Panningen-trainer Naard Vaes en penetreert het strafschopgebied na enkele fraaie passeeracties. Hij wordt onrechtmatig ten val gebracht en Dion Cuijpers benut de door scheidsrechter Hoenen toegekende strafschop onberispelijk: 1-0. Panningen neemt het heft in handen en kansen zijn er voor Bas Wilmer, Dion Cuijpers en Nick Wilmer, die allen voor doelman Jules Peeters niet tot scoren komen. We gaan rusten met een terechte voorsprong voor Panningen.

6 Minuten na rust komt Robin van Osch, Panningens topscoorder in het veld. En zoals zo vaak is er meteen dreiging van Panningse kant. Ayoub Amhaouch legt af op deze Robin van Osch en die rondt gewoon perfect af in de 68e minuut: 2-0. Het zou de beslissing moeten zijn, maar dat was het nog niet helemaal. Want HBSV herpakt zich en Stan Hovens schiet namens HBSV buiten bereik van Panningen-doelmand Jordy Nelissen op de paal. Meteen daarna treft een Houtblerickse kopbal nog de lat boven de Panningen-goalie. Maar de 2-0 voorsprong blijft gewoon staan. Rowan van de Dungen en Ramon Sijben komen in het veld voor de laatste 20 minuten en Panningen wordt weer sterker en schept zich kansen. Robin van Osch schiet op de paal. In de 70e minuut valt de definitieve beslissing, Ayoub Amhaouch hindert HBSV-doelman Jules Peeters bij een uittrap en deze vergrijpt zich daarna aan de frêle buitenspeler. Scheidrechter Max Hoenen kan niet anders dan een rode kaart trekken. Op dat moment is de wedstrijd gespeeld. Panningen krijgt nog diverse kansen en komt nog eenmaal tot scoren via Nick Wilmer. De einduitslag van 3-0 in het voordeel van Panningen betekent, dat de groenwitten aan de leiding blijven in 4D. Een lastige horde op weg naar het kampioenschap is genomen; er blijven nog 3 finales te gaan.

Komende week is Panningen vrij en daarna wacht de uitwedstrijd tegen Roggel.