Verdiende overwinning Panningen in Hout-Blerick

Het was koud en guur op het sportpark van de Hout-Blerickse Sport Vereniging. Gelukkig was het voetbal alleszins hartverwarmend. Fraaie combinaties werden op de grasmat gelegd. Met name in het eerste half uur was het Panningse middenveld met Nick Wilmer, “duizend-dingen-doekje” Youri van den Hurk en Panningens equivalent van Frenky de Jong, Tom Wilmer, uitstekend op dreef in Hout-Blerick. Alleen stak een oud euvel van het huidige sv Panningen de kop op: een succesvolle afronding bleef vooralsnog uit.

Robin van Osch moest verstek laten gaan, wegens ziekte, dus Ramon Sijben, Ayoub Amhaouch en Jordi Kirkels vormden het aanvalstrio.

In de 4e minuut doet zich de eerste gevaarlijke situatie voor het HBSV doel voor, maar Ayoub Amhaouch kan (nog) niet scoren. Ook een schot van Youri van den Hurk belandt niet tussen de palen. Met af en toe flitsend aanvalsspel dicteert Panningen het spel, maar doelpunten blijven uit. De eerste kans voor HBSV doet zich voor in de 25e minuut, maar echt gevaarlijk kunnen de Hout-Blerickenaren niet worden.

De tweede helft laat het in groenwit gestoken HBSV zien, dat het wel degelijk kan voetballen. Maar de kansen zijn voor Panningen. Youri van den Hurk kan in de 55e minuut net niet scoren, maar 2 minuten later is het wel raak. Een flitsende aanval via Ramon Sijben wordt afgerond door Ayoub Amhaouch: 0-1. En 5 minuten later scoort dezelfde Ayoub weer uit een vrije trap die door Nick Wilmer laag en hard wordt ingespeeld. Protesten van HBSV wegens vermeend buitenspel mogen niet baten, scheidsrechter Janssen is niet te vermurwen en wijst naar de middenstip. Panningen blijft kansen creëren, maar weer blijkt het scoren het moeilijkst van het spel. Dion Cuijpers en Max Lenders krijgen nog een invalbeurt, maar de wedstrijd kabbelt zo naar het einde.

Panningen wint dik verdiend met 0-2 en blijft in de race om de bovenste plaats in 4D . Het is nog te vroeg om de tent te reserveren, maar in de harten van de echte Panningen-supporters gloort de hoop.