Panningen wint in Tegelen

De ambiance op sportpark Bakenbos in Tegelen was troosteloos en dat lag niet alleen aan het weer. Toeschouwers waren er nauwelijks, een handvol Panningse schlachtenbummler niet meegerekend. Het kon ook niet anders, het 1e elftal van TSC’04 wordt gevormd door FC Polonia uit Venlo, een voetbalteam bestaande uit louter Polen. En dat betekent dat de binding met TSC’04 niet al te hecht is. Maar goed, voetballend kan TSC’04 prima mee in de 4e klasse, getuige hun plaats in de middenmoot. En toch had Panningen het niet al te moeilijk tegen de Poolse Tegelnaren; al maakten de uitblinkende centrale verdediger Lukasz Taciuch en de uitstekende doelman Pawel Bunalski het de Panningse aanvallers nog best lastig.

Panningen komt al heel vroeg op voorsprong door een schot van Nick Wilmer dat door Youri van den Hurk van richting wordt veranderd: 0-1 in de 4e minuut van de wedstrijd. Panningen krijgt prima kansen, maar op een of andere manier staat het vizier van de groenwitte aanvallers al weken niet goed. En mocht er toch een bal gevaarlijk binnen de palen dreigen te geraken, dan was daar de al genoemde  doelman Pawel Bunalski om de zaak te neutraliseren. Panningen had voor rust al de zaak kunnen en moeten beslissen, maar zo was het dus niet en dus bleef de wedstrijd nog lange tijd open.

TSC opent sterk in de tweede helft en vooral in de eerste 10 minuten na rust kunnen ze gelijke tred houden met de groenwitten uit Panningen. Maar Panningen neemt het initiatief weer in handen en schept zich kans na kans. De kentering komt als trainer Naard Vaes een dubbele wissel toepast. Dion Cuijpers en Jordi Kirkels worden gewisseld voor Ramon Sijben en Ayoub Amhaouch. Een wissel die meteen rendement zou opleveren. Ayoub kopt in de 75e minuut een bal door naar Ramon Sijben, die uiterst beheerst raak schiet 0-2. De wedstrijd is daarmee gespeeld. Maar het belet doelman Pawel Bunalski niet om met enkele formidabele reddingen een grotere nederlaag te voorkomen.

Panningen klimt naar de 4e plek op de ranglijst in de 4e klasse D en ontvangt a.s. zondag vv Kessel.