Panningen in slotminuten langs KSV Horn

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen i.v.m. het toch nog plotselinge overlijden van Panning’s “super vrijwilliger” Jan Wilms. Afgelopen maand nog werd Jan op passende wijze in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange tomeloze inzet voor SV Panningen. Jan nogmaals bedankt.

Panningen startte voortvarend en wist vanaf het eerste fluitsignaal het doel van Horn onder vuur te nemen. In de eerste minuut was het al bijna raak een schot van Ayoub Amhaouch werd gepareerd door de Horn keeper. Door bij vlagen goed veldspel en snelle combinaties wist Panningen zich voldoende kansjes en kansen te creëren, zo schoot Rowan van den Dungen rakelings over het doel. In een fase rond de 20e minuut een waar offensief van de groen witten op het Horn doel echter met veel kunst en vliegwerk wisten zij het doel schoon te houden. Ondanks alle inspanningen van Panningen bleef het 0-0 en kon men nog van geluk spreken dat een vrije trap van Horn buiten bereik van doelman Jordy Nelissen de paal trof. Na de thee een zelfde spelbeeld een bovenliggend Panningen welke zich kans na kans wist te creëren maar het geluk ontbrak in de eindpass of afronding. Ook bij de Horn voorwaartsen stond het vizier onscherp, een 2-tal open kansen werden om zeep geholpen. De wedstrijd dreigde in 0-0 te eindigen en kabbelde naar het einde. Tot minuut 88 waarin Tom Wilmer bijzonder fraai twee Hornspelers passeerde en met een nog fraaiere steekbal Robin van Osch in stelling bracht die deze kans niet onbenut liet en Panningen aan de leiding bracht. Dit tot grote opluchting van de gehele Panningen bank spelers en  aanhang. In de slotminuut was het Toms broer Nick Wilmer die attent was bij een fout van de Horn doelman en een balletje breed legde en wederom was Robin van Osch succesvol, 2-0. Een erg zware bevalling vandaag maar de punten bleven wel verdiend in Panningen.