Panningen maakt het lang spannend maar wint uiteindelijk verdiend

Ruim 70 minuten lang was Panningen heer en meester in de wedstrijd tegen DFO’20 en scoorde ook eenmaal, maar in laatste 20 minuten gooide de thuisploeg alle schroom van zich af en ging alles of niets spelen. Echter de punten gingen met de groenwitten terug naar Panningen.

Panningen kwam goed uit de startblokken tegen de fusieclub DFO’20  (Door Fusie Ontstaan). Met name Robin van Osch was ongrijpbaar voor de achterhoede van de thuisploeg.  In de derde minuut kopte Tom Wilmer rakelings langs het doel. Dit was een voorbode van de aanvalsdrift van de groen-witten. Toch kreeg de fusieclub een levensgrote kans in de tiende minuut. Door een misverstand in de achterhoede van Panningen kon de spits van DFO’20 opstomen naar het doel van Panningen. Echter Keeper Jordy Nelissen redde bekwaam.

Het was eigenlijk wachten dat Panningen de score zou openen. Ook Jordi Kirkels en Ayoub Amhaouch waren keer op keer hun directe tegenstanders te snel af. Maar ook zij wisten het doel niet te vinden. Telkens zat er been tussen, of ging de bal net naast of over.  In de 29e minuut leek de Panningen aanhang eindelijk te kunnen juichen. Maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af wegens buitenspel. Een discutabele beslissing.

De thuisploeg wist louter en alleen met de lange bal iets van gevaar te stichten.  Maar de groenwitte verdediging stond goed en wist al in een vroeg stadium het gevaar van de thuisploeg te neutraliseren.

In de laatste 10 minuten voor rust, schakelde Panningen een tandje bij. Robin van Osch snelde langs enkele verdedigers en ook langs de keeper maar de hoek was te moeilijk om doel te treffen. Enkele minuten later kopte Robin net langs het doel en uit een afgeslagen corner van Panningen werd de bal door Youri v.d. Hurk net over het doel geschoten.

Het was een klein wonder maar de rust werd ingegaan met een 0-0 stand.

Na de thee begon Panningen voortvarend aan de wedstrijd. Panningen drukt DFO’20 terug op eigen helft en zet vroeg druk. En uit een flitsende combinatie tussen Ayoub Amhaouch en Jordi Kirkels werd de vrijstaande Tom Wilmer gevonden, die de 0-1 liet aantekenen.

Ook na dit doelpunt bleef Panningen de bovenliggende partij en had nog diverse goede mogelijkheden om de score uit te breiden. De tweede goal hing in de lucht. Maar ondanks het goede aanvalsspel, viel deze tweede goal niet.

De thuisploeg putte hier moed uit, wisselde aanvallend en ging alles of niets spelen. Met de lange bal hanterend, wilde DFO’20 gevaar stichten voor het Panningse doel. En dit lukte ook. Panningen kroop enkele malen door het oog van de naald. Maar de zeer goed keepende Jordy Nelissen wist op knappe wijze zijn doel schoon te houden.

Zelfs in de allerlaatste minuut wist hij een vlammend schot, via de lat uit het doel te ranselen.

Panningen boekt een kostbare en benauwde overwinning. Echter de wedstrijd had al voor rust door de groenwitten beslist moeten zijn. Dit gezien de vele mogelijkheden die gecreëerd werden. Door deze niet te benutten, bleef de thuisploeg geloven in een goed resultaat wat Panningen nog bijna fataal werd.