SV Panningen delft het onderspit tegen RKVV Haelen

De verwachtingen waren hoog gespannen binnen de SV Panningen gelederen. De Kepèlse formatie wil een woordje meespreken in de vierde klasse D.  Een thuisoverwinning zou hier een eerste aanzet toe geven.

Alvorens de goed leidende scheidrechter Krekels voor het begin floot, werd er een minuut stilte gehouden voor de onlangs overleden Rob Landsbergen. In het verleden, speler en trainer van SV Panningen.

De gasten schoten als een raket uit de startblokken. Met goed positiespel werd Panningen overdonderd. De groen-witte verdedigers hadden steeds het nazien en wisten ter nauwer nood de nul te houden. Dit leverde wel een eerste gele kaart op voor Rowan v.d. Dungen die zijn tegenstander vloerde. Met kunst en vliegwerk en ondersteuning van paal en lat bleef de stand 0-0.

De thuisploeg wist zich toch een enkele keer onder de druk uit te voetballen. Zo kreeg Remon Sijben een levensgrote kans, maar wist dit buitenkansje niet te benutten.  Trainer Naard Vaes nam geen risico en wisselde Rowan v.d. Dungen, die tegen rood aan hikte.  Tom Wilmer schoof een positie naar achteren en nam de backpositie over.

Toch wist Haelen op een verdiende 0-1 voorsprong te komen. Spelbepaler Ken Gommans van Haelen,  veruit de beste man op het veld,  probeerde met een steekbal de verdediging te verschalken. Het gevaar leek bezworen maar keeper Jordi Nelissen knalde de bal tegen een mêlee van spelers en de bal rolde in het doel. De gasten bleven hierna druk zetten en enkele grote kansen werden gemist door de voorwaartsen van Haelen. Dit alles in de slotfase van de eerste helft.

Na de thee probeert Panningen de bakens te verzetten maar de bezoekers blijven makkelijk overeind. Met name Ken Gommans was een plaag voor de groen-witten. Het is dan ook Haelen wat met een afstandsschot de stand op 0-2 brengt. Gezien het spelbeeld en de stand verdiend en het leek een gelopen zaak.

Panningen wisselt aanvallend en Ayoub Amhaouch valt goed in. En hij brengt in de 62e minuut, met een mooie actie, de spanning weer terug. Hij tikt de 1-2 binnen.

Toen enkele minuten later Joep Hoeben van Haelen zijn tweede gele kaart kreeg, moest hij het veld verlaten. De kaarten lagen nu opeens anders.

Panningen was opeens de bovenliggende partij en zette Haelen met de rug tegen de muur. Aanval op aanval rolde richting het doel van Haelen en de thuisploeg kreeg diverse goede kansen.  Tom Wilmer had de hoek voor het uitzoeken, maar schoot de bal rakelings naast,  Robin van Osch sneed door de verdediging maar zijn schoot ging op miraculeuze wijze niet in het doel.  Ook Ayoub Amhaouch wist niet meer doel te treffen, ondanks een mooie dribbel.

Toen het eindsignaal klonk, was de eindstand 1-2 voor Haelen. Over de gehele 90 minuten bekeken toch een terechte uitslag, maar als Panningen in het laatste half uur iets zorgvuldiger met de mogelijkheden was omgegaan, was een andere uitslag wel degelijk mogelijk geweest. Maar “als” telt niet in de voetbalwereld.