Winst Panningen in Grubbenvorst

Onder een dreigende wolkenhemel trad Panningen 1 aan tegen het eerste elftal van GFC’33 uit Grubbenvorst. Voor Panningen staat niets meer op het spel, alleen de voorbereiding op de aanstaande nacompetitie telt. Voor GFC is dit de laatste thuiswedstrijd van het GFC zoals we het kennen. Vanaf komend seizoen gaan de seniorenteams uit Lottum en Grubbenvorst samen de competitie in; bij de jeugd is de samenwerking al langer een feit. Het aantal toeschouwers van Grubbenvorster komaf was op de vingers van twee handen te tellen; voeg daarbij een tiental Panningse tifosi en de sfeer rond deze wedstrijd is geschetst.

Alhoewel er dus weinig op het spel staat, oogt Panningen het eerste half uur gretig, daartoe ook aangezet door een fanatiek coachende trainer Naard Vaes. Sporadisch is Panningen gevaarlijk en GFC’33 is dat nog minder vaak. De Panningse voorhoede, bestaat uit Dion Cuijpers, Bas Wilmer en Jordi Kirkels. In de 31e minuut krijgt de Grubbenvorster verdediging de bal niet weg voor het doel en wordt het prijsschieten voor Panningen; het schot van Roy Cuppen wordt nog geblokt door doelman Sonny Hermkens, zoon van oud-Panningen doelman Jos Hermkens. Maar uiteindelijk klaart Dion Cuijpers de klus en schiet Panningen naar 0-1.  De eerste en enige kans voor GFC in de eerste heft levert ook resultaat op: onnodig balverlies aan Panningse zijde brengt Willem Breukers alleen voor Panningen-doelman Jordy Nelissen en hij maakt geen fout: 1-1. In de 45e minuut reageert Jordi Kirkels attent op een fout in de Grubbenvorster verdediging en scoort 1-2.

Over de tweede helft valt bar weinig te vertellen. Panningen is gewoon de betere en geeft geen kansen weg. Maar zelf creëert het ook weinig. Alleen in de 79e minuut is het Bas Wilmer die 1-3 binnenschiet. En dat is dan ook de eindstand van deze wedstrijd.

Panningen doet waarvoor het gekomen is, winnen zonder al te veel risico’s te nemen en GFC’33 vindt het ook wel welletjes. A.s. donderdag speelt Panningen haar laatste competitiewedstrijd tegen RKMSV uit Meijel en daarna start de nacompetitie.