Panningen verliest van Neerkandia

Een doordeweekse avond in mei op sportpark Panningen-Noord met ideale omstandigheden voor een pot voetbal vormden het decor voor de wedstrijd Panningen – Neerkandia. En de wedstrijd zou alleszins het aanzien waard zijn. Op het spel stond voor Neerkandia de tweede plaats op de ranglijst die recht zal geven op een plek in de nacompetitie. Panningen heeft met de tweede periodetitel al een prijs binnen.  Het zou een duel met veel inzet, op het scherpst van de snede worden, mede doordat scheidsrechter Jur Wijsman, van beide kanten veel toeliet; het kwam het kijkspel ten goede.

De eerste helft kan worden toegedicht aan de groenwitten uit Panningen. In de 14e minuut wordt Panningen voor het eerst echt gevaarlijk, Jordi Kirkels lanceert Nick Wilmer, maar op het allerlaatste moment brengt Neerkant-captain Jannes van Horen met een sliding redding. Panningen duikt enkele keren gevaarlijk op voor het doel van Neerkandia-doelman Jur Pijnenburg. Dat kan niet gezegd worden van de groenwitten uit Neerkant, want hoewel zij tot driemaal toe achter mekaar een corner mochten nemen, blijven echte kansen uit. Integendeel Robin van Osch is enkele maken dicht bij een treffer voor  Panningen en ook Youri van den Hurk, Panningens terriër op het middenveld, krijgt een puike schietkans. Het blijft echter 0-0.

Na de thee wordt er door Neerkandia uit een ander vaatje getapt. Nog een keer is Panningen gevaarlijk via een lage harde voorzet van Robin van Osch, maar Neerkandia neemt het heft in handen. Onder leiding van Marijn van Heugten zetten de Brabanders Panningen onder druk. Panningen-doelman Jordy Nelissen moet gestrekt naar de hoek na een schot van dezelfde Marijn van Heugten en ook Gert Swinkels test met een vlammend schot vanaf 20 meter de kwaliteiten van Jordy. Maar ook Panningen krijgt nog een levensgrote kans, Ramon Sijben zet Robin van Osch vrij voor de Neerkantse doelman, maar die kan redden. Marijn van Heugten, weer hij, knalt hard over van even voorbij de penalty stip. En dan gebeurt wat de kenners al aan zagen komen: een corner van Neerkandia wordt in eerste instantie nog weg gestompt maar de rebound is voor Neerkants nr. 14 en Marijn van Heugten scoort 1-0. Met nog een kwartier te spelen tracht Panningen nog een keer aan te zetten, maar in de 89e minuut kan weer Marijn van Heugten de 2-0 binnentikken na een Neerkantse counter. En daarmee is de wedstrijd in feite gespeeld, alhoewel Panningen nog één kans krijgt, maar weer blijft succes uit.

Uiteindelijk gaat de winst naar de ploeg die daar op grond van de tweede helft het meest aanspraak op mag maken,  maar als Panningen nu eens als eerste had gescoord en als ……

Maar zo is het niet; zondag speelt Panningen tegen DEV uit Arcen.