Panningen sleept gelijkspel uit het vuur in Hegelsom

Eindelijk weer eens een wedstrijd waarin er iets te winnen viel voor de groenwitten uit Panningen. Tegenstander Hegelsom en Panningen stonden gelijk in punten en doelsaldo bovenaan in de 2e periode. Hegelsom heeft de 1e periode in 4E ook al gewonnen en staat bovendien 1e in de algemene ranglijst. Met nog 2 wedstrijden te spelen stond er dus wel degelijk iets op het spel. Voorwaar geen gemakkelijke opgave voor Panningen.

Ondanks de belangen ontspon zich een boeiende wedstrijd op sportpark Wienes in Hegelsom. Weliswaar was Hegelsom dominant in de 1e helft en schiep het zich enkele goede kansen, maar in de omschakeling was Panningen toch regelmatig gevaarlijk. Vooral in de 2e helft kregen de groenwitten enkele goede kansen.

Het duurt tot de 10e minuut voordat de eerste echte doelrijpe kans zich voordoet. Die is voor Hegelsom, maar levert niet meer op dan een hoekshop. Het hoge tempo met elkaar snel opvolgende aanvallen maakt de wedstrijd interessant voor de toeschouwers. Kenmerkend is de situatie in de 36e minuut, Hegelsom valt aan, Panningen countert razendsnel via Nick Wilmer; die aanval wordt afgeslagen en meteen daarna een kans voor Hegelsom. Vooralsnog blijft het 0-0. Net voor rust lijkt daar verandering in te komen, na een vrije trap scoort Bart Spreeuwenberg  uit de rebound. Scheidsrechter Leo Bos heeft echter hands geconstateerd en keurt de treffer af.

Na rust is sprake van een gelijk opgaande wedstrijd  met ook nu weer snelle spelwisselingen en kansen aan beide zijden. Panningen-trainer Naard Vaes brengt Dion Cuijpers en Robin van Osch binnen de lijnen en de groenwitten duiken herhaaldelijk gevaarlijk op voor het doel van Hegelsom.   In de 69e minuut schreeuwt heel Hegelsom om een penalty, vanwege een vermeende handsbal in het Panningse strafschopgebied, maar scheidsrechter Bos laat doorspelen. Meteen daarop volgend een enorme kans voor de  roodwitten, een eigen aanvaller kopt de bal uit de doelmond. Maar ook het schot van Robin van Osch in de 73e minuut had zomaar de openingstreffer kunnen betekenen in deze wedstrijd. De grootste kans was nog voor Hegelsoms Denny Bongers, maar ook zijn inzet ging naast. De wedstrijd eindigt in 0-0 en Hegelsom en Panningen delen de punten en blijven beiden aan de leiding voor de 2e periode. Daarin valt Kessel vanwege een nederlaag in Beringe enigszins terug, maar komt Neerkandia nu op gelijke hoogte. Aanstaande zondag valt de beslissing in die 2e periode; Panningen speelt dan thuis tegen Grashoek.