Panningen: mooi weer voetballers?

Het was koud op het sportpark van SV Meterik en het zag het er in de beginfase ven de wedstrijd  niet naar uit dat de supporters van Panningen het warm zouden krijgen. Zeker niet toen Panningen-doelman Levi van Dijk een overtreding binnen het Kepèlse strafschopgebied beging en scheidsrechter Theo Smits weinig anders kon, dan naar de beruchte stip wijzen. Dré Peeters benutte namens SV Meterik de strafschop feilloos en Meterik leidt dan met 1-0. De eerste helft verliep erg rommelig met veel balverlies aan beide kanten, Meterik heeft het beste van het spel en krijgt enkele goede kansen op een verdere uitbouw van de voorsprong. Sporadisch verschijnt er een Panningse aanvaller voor het doel van Meterik-doelman Luuk Haenen. Zeker vermeldenswaard is de poging van Bas Wilmer om vanaf een bijna onmogelijke positie op rechts de Meterik doelman met een verre trap te verschalken. Ternauwernood redt Luuk Haenen met een uiterste krachtsinspanning. En zowaar op slag van rust een overtreding op Nick Wilmer binnen de beruchte 16 meterlijnen. Ramon Sijben benut deze net als zijn Meterikse opponent eerder ook feilloos en brengt de stand op 1-1.

In de rust begint het zonnetje door de wolken heen te komen en de tempratuur wordt aangenamer. En vooral voor de Panningse supporters wordt het genieten. Robin van Osch is uit de kleedkamer gekomen in plaats van Tom Wilmer. Youri van den Hurk schiet Panningen meteen na rust na een 1-2 voorsprong. Met de komst van de zon gaat Panningen beter spelen en langs de lijn valt de term “mooi weer voetballers” . Nick Wilmer, ijverig als altijd, bouwt de voorsprong uit naar 1-3. Meterik kan verder geen aanvallende vuist maken, de Panningese verdediging staat als een huis. Nog een keer moet de Kepèlse aanhang beven, een vlammend schot teistert de lat via de vuisten van Levi van Dijk. Maar de wedstrijd is gespeeld en als Nick Wilmer de 1-4 binnentikt is de zaak helemaal duidelijk.

Panningen doet goede zaken en is inmiddels aanvoerder van de middenmoot in 4E , alhoewel de afstand naar de top wel erg groot is. Volgende week wacht de broederstrijd tegen buur BEVO.