Beste leden, vrijwilligers, vrienden, sponsoren en supporters,

Wow wat een vreemd jaar was dit, we hebben als club al veel meegemaakt, maar 2021 was wel erg extreem. Begin van het jaar zaten we nog in verschillende fases van een lockdown en was het voor de seniorenleden nagenoeg onmogelijk om te voetballen. Voor de jeugd was het binnen de eigen club allemaal net wat makkelijker, maar wat hebben we van jullie als leden en zeker ook van de vrijwilligers veel gevraagd. Wel/niet trainen in grote/kleine groepen, aanpassingen qua tijd ivm avondklok, wel/niet douchen en nog veel meer van dat soort zaken. Toen langzaamaan weer meer mocht en kon kwam daar die afschuwelijk donderdag 25 maart….. De dag die als een zwarte bladzijde de geschiedenisboeken ingaat. Kortsluiting in de meterkast met een grote brand als gevolg, de vereniging werd letterlijk en figuurlijk in het hart getroffen.

De daaropvolgende reacties, acties en aangeboden hulp waren daarentegen weer hartverwarmend. Het deed pijn voor iedereen met een groen-wit hart, maar hierdoor werd het toch wat dragelijker. Het was uithuilen en opnieuw beginnen met hulp van een fantastische groep vrijwilligers, sponsoren, leden, supporters en leveranciers. De actie “Help SV Panningen uit de brand” heeft ervoor gezorgd dat we ook financieel een steuntje in de rug hebben gehad wat heel erg fijn is! Inmiddels zijn we 9 maanden verder en de herbouw is in volle gang. Helaas gaan sommige zaken wat langzamer dan gehoopt, maar er is goede hoop dat kleedlokalen en veldverlichting na de winterstop weer functioneel zijn. Echter zijn we van veel partijen afhankelijk en hebben we niet alles zelf in de hand.

Ondanks de brand en Corona werd er eind vorig seizoen nog wel wat gevoetbald. De senioren konden weer trainen, maar wedstrijden zaten er voor hen helaas niet in. De jeugd sloot het seizoen nog af met de RegioCup, een paar wedstrijdjes met enigszins een competitie-element waren een doekje voor het bloeden. De ogen gingen op dat moment als snel richting zomervakantie en het nieuwe voetbalseizoen.

Was het afgelopen jaar dan alleen maar kommer en kwel, nee zeker niet. Eind 2020 kondigden we de nieuwe naam voor onze gezamenlijke jeugdafdeling aan: sjo PEC’20. Een fris nieuw logo en een prachtig tenue werden gepresenteerd en aan het begin van dit seizoen stonden alle jeugdteams er schitterend op in de nieuwe outfits. Het seizoen begon eigenlijk gewoon net als hoe het altijd was in het “pre Corona tijdperk”. Weliswaar met wisselende prestaties van de (jeugd)teams, maar goed, we mochten weer voetballen, er stond publiek langs de lijn en in onze noodkantine konden we weer wat lekkers nuttigen.

Gedurende de laatste 2 maanden van dit jaar werd echter alweer duidelijk dat Corona nog niet verdwenen is. Langzaam slopen de maatregelen er weer in en inmiddels zitten we weer in een volledige lockdown. De winterstop is nu aangebroken en ons sportpark zal sowieso gesloten zijn van 24 december t/m 2 januari. Laten we met z’n allen hopen dat we daarna weer mogen doen wat we het liefste doen, voetballen! Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we er rekening mee moeten houden dat dit nog zeker niet vanzelfsprekend is.

Tot slot willen wij iedereen die de club op welke manier dan ook heeft gesteund afgelopen jaar enorm bedanken! Vrijwilligers, sponsoren, donateurs, supporters, leden en noem maar op, zonder jullie waren we dit vreemde jaar niet doorgekomen!

Wij wensen iedereen dan ook hele fijne feestdagen en een gezond en sportief 2022 toe! Blijf gezond en hopelijk tot snel.

Met sportieve groet,
Bestuur SV Panningen